اظهار نظر مشاور اردوغان درباره احتمال بازگشت آمريكا به برجام

© AP Photo / Emrah Gurelاظهار نظر مشاور اردوغان درباره احتمال بازگشت آمريكا به برجام
اظهار نظر مشاور اردوغان درباره احتمال بازگشت آمريكا به برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی رئیس جمهور ترکیه درباره احتمال بازگشت آمریکا به برجام اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین، نماینده رسمی رئیس جمهور ترکیه در واشنگتن و در سمینار ویدئویی بنیاد آلمانی مارشال در روز چهارشنبه گفت: "  تجدید مشارکت واشنگتن در توافق هسته ای با ایران به کاهش تنش در منطقه کمک می کند، اما برنامه های جو بایدن با مخالفت جدی روبرو خواهد شد. "

ژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران
چین: دولت جدیدِ آمریکا فوراً و بی‌قید و شرط به برجام بازگردد

به گفته وی، "همیشه تعامل با ایران بهتر از فاصله گرفتن از آن است." سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه افزود: "ما از برنامه جامع اقدام مشترک پشتیبانی کردیم، من فکر می کنم اگر دولت بایدن به آن برگردد کمک خواهد کرد. این فرصتی برای تعامل بیشتر با ایران را ایجاد می کند."

کالین گفت: " آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ آیا امکان پذیر است؟ من فکر می کنم این یک سوال بزرگ است." به نظر وی، یک "اتحاد ضد ایرانی" تشکیل شده است که به ویژه شامل اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است. وی افزود: "من فکر نمی کنم آنها عقب بنشینند و اجازه دهند که دولت بایدن به این راحتی در این مسیر حرکت کند." به گفته کالین، احتمالاً "مقاومت زیادی از سوی کنگره و سایر محافل در ایالات متحده وجود خواهد داشت."

کالین گفت: "من فکر نمی کنم انجام این کار برای دولت بایدن خیلی آسان باشد. اما امیدوارم که آنها موفق شوند." وی نتیجه گرفت، این امر به "تنش زدایی در منطقه" کمک می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала