شش داوطلب پس از آزمایشات واکسن فایزر جان باختند

© Photo / IRNAشش داوطلب پس از آزمایشات واکسن فایزر جان باختند
شش داوطلب پس از آزمایشات واکسن فایزر جان باختند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
6 نفر هنگام آزمایش واکسنی که به طور مشترک توسط شرکت امریکایی پی فایرز و بیوان تک آلمانی ساخته شده، جان خود را از دست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان غذا و داروی امریکا اعلام نمود که تاکنون شش نفر از داوطلبان در آزمایش واکسین فایزر که به طور مشترک توسط شرکت امریکایی پی فایرز و شرکت آلمانی بیون تک ساخته شده است، جان‌ خود را ازدست داده اند.

اولین زن ۹۰ ساله در جهان واکسن Pfizer  تزریق کرد - اسپوتنیک ایران
اولین زن ۹۰ ساله در جهان واکسن Pfizer تزریق کرد

در این گزارش آمده است که دو نفر از آنها، هنگام واکسیناسیون جان خود را از دست داند، و 4 نفر دیگر پس از استفاده از واکسن فوق فوت نمودند. ازسوی دیگر یک داوطلب مبتلا به تصلب شرایین و چاقی بیش از حد، سه روز پس از اولین دوز واکسین درگذشت.

دواطلب دوم تزریق واکسن کرونا 60 روز پس از واکسیناسیون دچار ایست قلبی شد و سه روز بعد جان خود را از دست داد.
در گروه دیگر از داوطلبان، دو نفر دیگر بر اثر سکته مغزی و حمله قلبی فوت کردند. اکثر این افراد بالای 55 سال بوده اند.

پیش از این، اوغور شاهین، مدیر عامل شرکت دارویی بیوان‌تک آلمان گفت: واکسن کرونا که در همکاری با شرکت آمریکایی فایزر ساخته شده است، می تواند تا پایان سال جاری توسط سازمان های مربوطه در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تأیید شود. به گفته وی، سازمان غذا و داروی ایالات متحده ممکن است در اوایل یا اواسط دسامبر مجوز استفاده از واکسن را صادر کند و همچنین سازمان مربوطه در اتحادیه اروپا نیز ممکن است استفاده از واکسن را در نیمه دوم دسامبر تأیید کند. پیش از این گزارش شده بود که تجزیه و تحلیل نهایی داده های حاصل از آزمایشات بالینی واکسن کرونای "بیوان تک-فایزر" تأثیر آن را 95٪ نشان داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала