تایید حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی کشور و پیگیری پرونده ترور محسن فخری زاده

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / غلامحسین اسماعیلی
غلامحسین اسماعیلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی قوه قضاییه اطلاع داد که حکم روح الله زم در دیوان عالی کشور تایید شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری روز سه شنبه ۱۸ آذرماه بیان داشت: قوه قضاییه در دو عرصه داخلی و بین المللی پیگیری های لازم تا شناسایی و مجازات تمامی عوامل و دست اندرکاران جنایت تروریستی که منجر به شهادت محسن فخری زاده شد، ادامه خواهد داد. کارگروهی با حسب دستور رییس قوه و با مسئولیت دادستان کل تشکیل شده است.
وی افزود: در این باره هم در سازمان قضائی نیروهای مسلح پرونده‌ای و هم در شعب ویژه امور بین‌الملل دادسرای عمومی و انقلاب تهران پرونده تشکیل شده است و علاوه بر آن مقرر شده از طریق مراجع قضائی بین‌المللی این جنایت تحت تعقیب قرار گیرد.

ترور فخری زاده به نفع چه کسانی است؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ترور فخری زاده به نفع چه کسانی است؟

سخنگوی قوه قضاییه خاطر نشان کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت نخست دستگاه قضایی است. دادگاه های مبارزه با مفاسد اقتصادی کماکان عهده دارند و دادرسی ها در حال انجام است. در جای جای ایران احکام خوبی صادر شده است.

وی افزود: در پرونده بانک سرمایه غلامرضا حیدرابادی مدیرعامل سابق بانک سرمایه که از کشور خارج و با تدابیر خاص و انتظامی به کشور برگشت قبلا محکومیت غیابی داشت و بعد از بازگشت واخواهی کرد و به موجب حکم قطعی به ۱۲ سال حبس تعزیری و محرومیت دایم از خدمات دولتی و جزای نقدی و ضبط مال تحصیل شده از طریق نامشروع محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین از تایید حکم روح الله زم در دیوان عالی کشور اطلاع داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала