بورل: آمریکا و اروپا باید راهی برای توسعه برجام بیابند

© AP Photo / Virginia Mayoبورل: آمریکا و اروپا باید راهی برای توسعه برجام بیابند
بورل: آمریکا و اروپا باید راهی برای توسعه برجام بیابند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام داشت: این اتحادیه باید راهی برای پیوستن دوباره آمریکا به برجام و پایبند کردن کامل ایران به این توافق پیدا کند.

به گزارش اپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: توافق هسته ‌ای، نقطه عطفی در زمینه دیپلماسی به ‌شمار می ‌رود و اتحادیه اروپا و آمریکا باید دنبال راه‌ هایی برای تجدید حیات این توافق و توسعه آن باشند.

ظریف: مذاکره ای با غرب درباره منطقه در کار نیست - اسپوتنیک ایران
ظریف: مذاکره ای با غرب درباره منطقه در کار نیست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: چنین توافقی می ‌تواند به ‌شکل توافق بزرگتری باشد که مطالباتی گسترده ‌تر از ایران دارد و به ‌ازای آن مشوق ‌های اقتصادی بیشتری مطرح می‌ کند و در آن مسائلی مطرح می ‌شود که بر نگرانی‌ های مشروع منطقه‌ ای، هم نگرانی ‌های ما و هم نگرانی ‌های ایران اثر گذارند.

ابراز علاقه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای توسعه برجام در حالی است که روز گذشته سعید خطیب ‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: مواضع ایران درباره برجام، ثابت و بدون تغییر است.

برجام یک بار مذاکره شد، این توافق نتیجه مقاومت ایران بوده، امضا شده و در قطعنامه ۲۲۳۱ درج شده است. نه ایران چیزی را که یک بار مذاکره شده است مجدداً مذاکره می ‌کند و نه الزام‌ آور بودن قطعنامه ۲۲۳۱ از آن کم می‌ شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала