خطیب زاده: موضع ایران در خصوص برجام بدون تغییر بوده است

© Sputnik / Shiva Abshenasخطیب زاده: موضع ایران در خصوص برجام بدون تغییر بوده است
خطیب زاده: موضع ایران در خصوص برجام بدون تغییر بوده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که موضع ایران درباره برجام تداوم دار و بدون تغییر بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز دوشنبه با اشاره به عدم پایبندی کشورهای اروپایی به تعهدات برجامی گفت: موضع ایران درباره برجام ثابت و بدون تغییر است.

آلمان خواستار توافق هسته‌ای گسترده‌تری با ایران شد - اسپوتنیک ایران
آلمان خواستار توافق هسته‌ای گسترده‌تری با ایران شد

سعید خطیب زاده تصریح کرد: موضع ایران درباره برجام تداوم دار و بدون تغییر بوده است. برجام را مذاکره کردیم و سال های سختی مذاکره شده و نتیجه مقاومت ملت ایران بوده و امضا و در قطعنامه 2231 درج شده است. همه آنهایی که با حقوق بین‌الملل آشنا هستند می‌دانند نه ایران چیزی که مذاکره کرده مذاکره می‌کند و نه قطعنامه 2231 با این نکات تغییر می‌کند."

وی افزود: برخی نکات مختلف از اروپا شنیده می‌شود امیدواریم اروپا جایگاه و ظرفیت‌های خود را بشناسد و سقف و کف روابط را در نظر بگیرد. یکی از طرف‌هایی که به تعهداتش پایبند نبوده کشورهای اروپایی هستند. هماهنگ کننده اتحادیه اروپا ضامن اجرای برجام و هماهنگ کننده اجرای برجام بوده است و حتی سال‌هایی که آمریکا از برجام خارج نشده بود نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران بیان کرد: انتظار ما این است که به واقعیات توجه و بدانند ایران درباره امنیت ملی خود نه مصالحه و نه مذاکره می‌کند و ایران با حقوق و مسئولیت‌های خود به خوبی آشناست و همواره حقوق و مسئولیت‌های طرف مقابل را یادآوری کرده است. آنچه با فشار حداکثری آمریکا به دست نیامد آلمان و دیگران بدانند از طرق دیگر به دست نخواهد آمد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала