استخراج مواد معدنی قمر زمین

© Sputnik / CNSA/Beijing Institute of Spacecraft System Engineering/Depositphotos کره ماه
 کره ماه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناسا 4 کمپانی را برای استخراج سطح کره ماه انتخاب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «گوآنچا»، در ماه دسامبر در سایت رسمی ناسا خبری دال بر  پیروزی 4 شرکت برای استخراج مواد معدنی در قمر زمین منتشر شد. این 4 شرکت عبارتند از: شرکت ژاپنی Ispace ( توکیو) و شعبه آن در لوکزامبورگ و شرکتهای آمریکایی Lunar Outpost  و Masten Space System. به غیر از شرکت ژاپنی که قرار است مأموریت فضایی خود را در قمر زمین در سال 2022 آغاز کند،  شرکت های دیگر یکسال بعد برای استخراج مواد معدنی ماه مأموریت خود را آغاز خواهند کرد.

هر کامیون خاک ایران ۸ دلار - اسپوتنیک ایران
هر کامیون خاک ایران ۸ دلار

شایان ذکر است که قیمت کل قراردادها بین ناسا و 4 شرکت فقط 25001 دلار خواهد بود. ناسا باید 5000 دلار به هریک از کمپانی های توکیو و شعبه لوکزامبورگی شرکت ژاپنی بپردازد. 15000 دلار به Masten Space Systems و شرکت « لونار آوت پست» فقط 1 دلار دریافت خواهد کرد. این ارزان ترین قرارداد در تاریخ قراردادهای استخراج سطح قمر زمین است.

چندی پیش، فضاپیمای ۸.۲ تنی چانگ ای-۵ از ونچانگ در جنوب چین پرتاب شد. چانگ-۵ در محوطه مرتفع آتشفشانی «مُنز رومکر» در «اقیانوس توفان ها» روی نزدیک ماه فرود آمد.

تا کنون در مجموع نزدیک ۴۰۰ کیلوگرم سنگ و خاک توسط ماموریت های انسانی آپولو ناسا و برنامه لونا اتحاد جماهیر شوروی از ماه به زمین برگردانده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала