آغاز آزمایش بالینی واکسن Sputnik V در هند

© Photo / Russian Direct Investment Fundآغاز آزمایش بالینی واکسن Sputnik V در هند
آغاز آزمایش بالینی واکسن Sputnik V در هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در هند، اولین داوطلبان واکسن Sputnik V روسی را دریافت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ANI، دکتر SK Routh، رئیس تحقیقات بالینی در بیمارستان Noble از واکسینه شدن 17 نفر اول در هند واکسن با واکسن Sputnik V خبر داد.

وی گفت: "هفده داوطلب سالم واکسن Sputnik V را در سه روز گذشته در آزمایشات بالینی دریافت کردند. آنها تحت کنترل قرار می گیرند و سپس دوز دیگر واکسن را 21 روز بعد به آنها تزریق می کنند."

شرکت دارویی  Dr. Reddy  در اوایل دسامبر اعلام کرد که همراه با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، مرحله دوم و سوم آزمایش واکسن Sputnik V را در هند پس از کسب مجوز لازم از نهاد تنظیم کننده هندی در زمینه پزشکی آغاز کرد. اشاره شد که این یک آزمایش کنترل شده تصادفی چندمرکز است، از جمله مطالعه ایمنی و ایمنی زایی.

پیش از این، مدیر کل داروهای هند اعلام کرده بود که 100 داوطلب در مرحله دوم تحقیقات واکسن شرکت خواهند کرد. خاطرنشان می شود که پس از اتمام مرحله دوم، بیمارستان نجیب مرحله سوم آزمایشات واکسن را نیز انجام می دهد که در آن حدود 1.5 هزار داوطلب شرکت می کنند.

هند از نظر تعداد آلوده به ویروس کرونا در رده دوم جهان قرار دارد. طبق آخرین داده های وزارت بهداشت، در مجموع 9.6 میلیون مورد COVID-19 در کشور ثبت شده است. در همان زمان، بیش از 9.1 میلیون نفر این بیماری را شکست داده اند، حدود 396 هزار نفر به درمان خود ادامه می دهند و 140 هزار نفر بر اثر ویروس کرونا درگذشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала