اعتراض‌ ها در فرانسه شدت گرفت + ویدئو

© AFP 2023 / Philippe Lopezاعتراض‌ ها در فرانسه شدت گرفت
اعتراض‌ ها در فرانسه شدت گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ۵ دسامبر سال جاری، بین ۱۳۰.۰۰۰ تا ۱۵۰.۰۰۰ نفر در سراسر فرانسه در تظاهرات علیه لایحه بحث برانگیز امنیت جهانی شرکت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، تارنمای شبکه سه فرانسه روز یکشنبه در گزارشی با عنوان "راهپیمایی آزادی و عدالت: درگیری ‌های شدید در پاریس" نوشت: مخالفان قانون جامع امنیتی، جلیقه‌ زردها و تظاهر کنندگان علیه بی ‌ثباتی روز شنبه برای آزادی و عدالت، راهپیمایی کردند. در جریان این تظاهرات که درگیری خشونت آمیز بین تخریب‌ کنندگان و پلیس را به دنبال داشت، ۲۱ نفر در این شهر بازداشت شدند.

​این در حالی است که برخی رسانه های دیگر فرانسه مانند شبکه تلویزیونی "ب.اف.ام" از بازداشت ۹۵ نفر و زخمی شدن ۶۷ پلیس در تظاهرات روز گذشته خبر داده اند.

بر اساس این گزارش، چندین هزار تظاهر کننده با شعار "حقوق اجتماعی و آزادی" در پاریس تجمع کردند.

تظاهر کنندگان در فضایی بسیار متشنج مسیر ایستگاه "لیلاس" تا میدان جمهوری را پیمودند. این تظاهرات منجر به ناآرامی شد.

شبکه سه فرانسه افزود: به مناسبت روز ملی مبارزه با بیکاری و بی ‌ثباتی، بسیاری از اتحادیه‌ ها از جمله کنفدراسیون عمومی کار (CGT)، فدراسیون اتحادیه‌ های صنفی (FSU)، اتحادیه همبستگی (Solidaires) و ...  خواستار اصلاح بیمه بیکاری و حمایت ‌های بیشتر شدند. این اتحادیه ‌ها تاکید کردند: ناامنی بیشتر، به نفع کارفرمایان تمام شده و بویژه به ضرر زنان است.

​اگر چه تظاهرات روز گذشته در پاریس در ابتدا به صورت مسالمت ‌آمیز برگزار شده بود اما شکل خشونت ‌آمیز میان معترضان و نیروهای پلیس به خود گرفت. خشونت‌ ها از آنجا آغاز شد که برخی معترضان با جلیقه و نقاب سیاه که از آن‌ها به عنوان "تخریب‌ کنندگان" در فرانسه یاد می ‌شود، تعدادی خودرو را به آتش کشیدند و شیشه تعدادی از بانک ‌ها و فروشگاه‌ ها هم شکسته شد.

در جریان این ناآرامی‌ ها، پلیس فرانسه به معترضانی که به سمت آنها پرتابه‌ های آتش ‌زا پرتاب می ‌کردند، با شلیک گاز اشک ‌آور پاسخ داد.

به دنبال فراخوان‌ هایی که به منظور تظاهرات و تجمع در حدود یکصد شهر فرانسه منتشر شده بود، با احتساب شمار معترضان در پایتخت، بیش از ۳۰ هزار نفر اعم از جلیقه ‌زردها در سراسر این کشور از جمله رن، نانت، لیل و اورلئان به خیابان ها آمده بودند.

به گزارش شبکه سه فرانسه برای جلوگیری از خراب ‌کاری ها در جریان تظاهرات شنبه هفته گذشته که متولیان، تعداد معترضان شرکت ‌کننده در این تظاهرات را ۵۰۰ هزار نفر اعلام کردند، ۶ هزار نیروی پلیس به کار گرفته شده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала