ارزیابی تانک «ترمیناتور» توسط دفنس نیوز+ ویدئو

© Sputnik / Aleksey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر ترمیناتور
ترمیناتور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آمریکایی به ارزیابی خودروی زرهی پشتیبان تانک روسی پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « دفنس نیوز»، خودروی زرهی مجهز به  مجتمع موشکی ضد تانک هایپرسونیک « Atak» است که قادر به نابودی اهداف در فاصله تا 6 کیلومتری است. این خودروی زرهی همچنین مجهز به 2 توپ 30 میلیمتری است که از آن‌ها می توان علیه پیاده نظام و  بالگردها استفاده کرد.

ابراز امیدواری آمریکا برای توافق تسلیحات هسته ای با روسیه و چین - اسپوتنیک ایران
ابراز امیدواری آمریکا برای توافق تسلیحات هسته ای با روسیه و چین

 افزون بر آن، این خودرو زرهی مجهز به نارنجک انداز و مسلسل کالاشنیکوف است.  خودروی زرهی پشتیبان « ترمیناتور» قادر است تا 60 کیلومتر در ساعت سرعت خود را افزایش بدهد. تعداد خدمه آن 5 نفر است. این خودرو بر اساس تانک «ت -90» ساخته شده است. نظامیان روسیه 8 تانک «ترمیناتور» را دریافت کردند که در رزمایش ها آزمایش می شوند.

شایان ذکر است که چندی پیش اعلام شد خودروی زرهی پشتیبان تانک «ترمیناتور ـ 3» که بر اساس پلتفرم «آرماتا» ساخته شده، نه فقط زره مستحکم تر و مجموعه دفاعی فعال بلکه به جای دو توپ 30 میلی متری سابق دو توپ 57 میلی متری در اختیار داشته باشد. علاوه براین خودروی زرهی جدید مسلح به پرتابگر های موشک های هدایت شونده ضد تانک خواهد بود که آنرا یکی از مهیب ترین ماشین های رزمی زرهی در دوران معاصر خواهد کرد.

​ماشین زرهی جدید در مقایسه با نوع قبلی دارای مشخصات رزمی به مراتب برتری خواهد بود. وسایل توپخانه ای نیرومند آن می توانند زره های ماشین های زرهی دشمن به ضخامت تا 16 میلیمتر را از فاصله واقع در خارج از تیررس آنها سوراخ کنند و حتی اگر مورد تیراندازی توپ های دارای کالیبر اندکی دشمن قرار بگیرند، آسیب نخواهند دید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала