روسیه در حال ایجاد سلاح جدیدی برای مقابله با پهپادهای دشمن است

© AP Photo / Vahram Baghdasaryanروسیه در حال ایجاد سلاح جدیدی برای مقابله با پهپادهای دشمن است
روسیه در حال ایجاد سلاح جدیدی برای مقابله با پهپادهای دشمن است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع در مجتمع صنایع نظامی روسیه اعلام کرد که شرکت های دفاعی روسیه ساخت جدیدترین مجموعه نظارت راداری دوربرد مبتنی بر یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع بالگرد را آغاز کرده اند.که موشک های ضد هوایی را به سمت هواپیماهای بدون سرنشین نشانه گیری می کند.

به گزارش اسپوتنیک، این منبع گفت: "از ماه نوامبر ، ساخت یک هلی کوپتر بدون سرنشین برای یک رادار دوربرد در حال انجام است که هواپیماهای بدون سرنشین کوچک و کم سرعت دشمن را در ارتفاع کم و بسیار کم ردیابی می کند و هدایت سیستم های موشکی ضدهوایی نیروهای پدافند هوایی بسوی آنها را تامین می کند ".

این منبع خاطرنشان کرد که کار بر روی این مجموعه "بر اساس تجزیه و تحلیل تجربه درگیری های محلی اخیر ، که نشان دهنده افزایش نقش هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی است ، آغاز شده است." بنا به گفته وی ، این کار بر اساس امکانات موجود انجام می شود ، بنابراین مجموعه در اسرع وقت ایجاد می شود.

سناریوی استفاده مشترک از جنگنده «سوخو۵۷» و پهپاد «آخوتنیک»
 - اسپوتنیک ایران
سناریوی استفاده مشترک از جنگنده «سوخو۵۷» و پهپاد «آخوتنیک»

در طی دوره اوج گیری درگیری قره باغ در سپتامبر-نوامبر سال جاری ، انواع مختلفی از هواپیماهای بدون سرنشین بطور فعال مورد استفاده قرار گرفتند ، از جمله باید از پهپادهای شناسایی برای تعیین هدف ، پهپادهای ضربتی و هواپیماهای بدون سرنشین کامیکادزه (حامل مهمات) را نام برد . کارشناسان و رسانه ها جنگ در قره باغ را "جنگ هواپیماهای بدون سرنشین" توصیف کردند.

هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی و هواپیماهای بدون سرنشین کامیکادزه در سالهای اخیر بطور فعال در مناطق دیگر نیز استفاده شده اند. در سوریه ، تروریست ها بارها سعی کرده اند با استفاده از پهپادهای دست ساز به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه حمله کنند ، اما تمام این حملات توسط سیستم دفاع هوایی دفع شد. ضمناً در سپتامبر 2019 ، عربستان سعودی میلیون ها بشکه نفت در پی حمله هواپیماهای بدون سرنشین به میدان نفتی خورائیس از دست داد. در نتیجه حمله فقط دوازده هواپیمای بدون سرنشین ، آتش سوزی در این میدان نفتی آغاز شد و تولید نفت طی دو هفته به نصف کاهش یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала