دانشمندان وقوع یک "فاجعه بزرگ" برای آمریکا را پیش بینی کردند

© Fotolia / Krzysztof WiktorНациональный парк в штате Калифорния Редвуд
Национальный парк в штате Калифорния Редвуд - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش ای بی سی نیوز ، در مورد وقوع چنان طوفانی در ایالت کالیفرنیای آمریکا هشدار داده شده که عواقب آن شدیدتر و جدی تر از زمین لرزه ها و آتش سوزی جنگل ها خواهد بود که در سواحل غربی آمریکا زیاد اتفاق افتاده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان می گویند ممکن است در این ایالت از سه تا شش متر بارندگی  رخ داده و  در نتیجه همه ابزرگترین شهرهای کالیفرنیا زیر یک لایه پنج متری آب قرار بگیرند. لوسی جونز ، لرزه شناس اظهار داشت که چنین "فاجعه بزرگی" قبلاً در زمستان 1861-1862 اتفاق افتاده بود. در نتیجه آن تعداد بی سابقه ای از مردم جان خود را از دست داده  وخرابی های زیادی ببار آمده بود.

پیادمدهای طوفان اتا در فلوریدا - اسپوتنیک ایران
پیادمدهای طوفان اتا در فلوریدا

دانیل سوین ، متخصص اقلیم شناس  معتقد است که این فاجعه می تواند تکرار شود. در این صورت ، انتظار می رود تعداد قربانیان زیاد بوده و حداقل یک و نیم میلیون نفر از ساکنان کالیفرنیا مجبور به ترک خانه هایشان شوند.

جونز و سوین تأكید كردند كه وقوع ابر طوفان اجتناب ناپذیر است. آنها در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که طی 1800 سال گذشته ، ایالت کایفرنیان باید حداقل از شش سیل جان سالم به در برد  که ابعاد آنها بزرگتر و گسترده تر  از فاجعه  طبیعی سالهای  1862-1861 بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала