حمایت مجلس نمایندگان آمریکا از قانونی شدن ماری جوانا

© AP Photo / Jeff Chiuحمایت مجلس نمایندگان آمریکا از قانونی شدن ماری جوانا
حمایت مجلس نمایندگان آمریکا از قانونی شدن ماری جوانا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا از قانونی شدن ماری جوانا حمایت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه به قانونی شدن ماری جوانا رأی داد، اما انتظار نمی رود که نتیجه عملی داشته باشد.

خروج ماری ‌جوانا از فهرست سیاه مواد مخدر سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
خروج ماری ‌جوانا از فهرست سیاه مواد مخدر سازمان ملل

مجلس نمایندگان آمریکا با 228 رأی در برابر 164، لایحه ای را تصویب کرد که هدف آن قانونی کردن ماری جوانا در سراسر این کشور و حذف محکومیت افرادی است که به جرایم مربوط به نگهداری و تجارت ماری جوانا بدون استفاده از خشونت محکوم شده اند.

در عین حال جمهوری خواهانی که کنترل سنا را در اختیار دارند، از این لایحه حمایت نمی کنند و بعید به نظر می رسد در آینده نزدیک توسط هر دو مجلس کنگره تصویب شود.

در ایالات متحده آمریکا، قانونی شدن ماری جوانا به طور فعال در سطح محلی در حال انجام است. اگر 10 سال پیش ماری جوانا در همه ایالت ها غیرقانونی بود، اکنون 38 ایالت ماری جوانا برای مصارف پزشکی را مجاز می دانند و 15 ایالت نیز آن را کاملا قانونی کرده اند.

در انتخابات سال 2020، چهار ایالت این تصمیم را گرفتند. در همان زمان، قوانین فدرال همچنان ماری جوانا را ممنوع است. گفتنی است که پیگرد قانونی فدرال برای ماری جوانا همچنان خارجی ها و دارندگان گرین کارت، همچنین آمریکایی هایی که قصد خرید و فروش ماری جوانا را در قلمرو تحت کنترل فدرال دارند را تهدید می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала