بایدن از سیاست آینده آمریکا نسبت به ایران ، روسیه و چین سخن گفت

© REUTERS / KEVIN LAMARQUEبایدن از سیاست آینده آمریکا نسبت به ایران ، روسیه و چین سخن گفت
بایدن از سیاست آینده آمریکا نسبت به ایران ، روسیه و چین سخن گفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جو بایدن که بر اساس اطلاعات اولیه ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا است ، در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی ان ان ، ، از وجود طرح های مبتنی "رویکرد چند جانبه" در رابطه با روسیه ، ایران ، چین و سایر کشورها خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، این سیاستمدار گفت: "ما باید بخشی از یک گروه بزرگ باشیم تا نه تنها با ایران بلکه با روسیه ، چین و دیگران نیز سر و کار داشته باشیم."

بایدن در عین حال گفت که قبل از آغاز دوره ریاست جمهوری خود نمی تواند سیاست ایالات متحده آمریکا را تدوین کند. وی افزود: "اما من می خواهم رابطه اتحاد نزدیك و مبتنی بر اتحاد را هم در اروپا و هم در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام احیا  كنم."

بایدن: با جلوگیری از ماندن ترامپ  در رهبری ، کار خوبی برای کشورم انجام دادم - اسپوتنیک ایران
بایدن: با جلوگیری از ماندن ترامپ در رهبری ، کار خوبی برای کشورم انجام دادم

ضمناً رئیس جمهور منتخب آمریکا اعتراف کرد که "مذاکرات دشوار" با اتحادیه اروپا در انتظار او است و هیچ توهمی در این مورد ندارد.

پیش از این ، آناتولی آنتونوف ، سفیر روسیه در ایالات متحده گفته بود که مسکو می تواند حداقل در پنج زمینه همکاری با دولت جدید واشنگتن را گسترش دهد: ثبات استراتژیک ، منع گسترش سلاح های هسته ای ، همکاری در فضا ، مبارزه با تروریسم و ​​بیماری همه گیر ویروس کرونا. دیپلمات روس در عین حال ابراز تردید کرد که مسکو بتواند با واشنگتن در مورد کنترل تسلیحات توافق کند.

آنتونوف در مورد نتایج انتخابات در ایالات متحده اظهار داشت که روسیه هر انتخاب آمریکایی ها را به رسمیت می شناسد ، اما قبل از نشان دادن واکنش  بر اساس تشریفات دیپلماتیک،  منتظر اعلام رسمی نتایج انتخابات  است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 3 نوامبر برگزار شد. جو بایدن ، نامزد حزب موکرات ، بر در شرایط کافی بودن رای المترال 270اساس 306 رأی الکترال  از ایالات آمریکا را دریافت کرده است. دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی ، شکست خود را قبول نمی کند و آن را در دادگاه های چندین ایالت به چالش می کشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала