غریب آبادی: آژانس نسبت به حفاظت از اطلاعات محرمانه مسئول است

© Photo / IRNAغریب آبادی: آژانس نسبت به حفاظت از اطلاعات محرمانه مسئول است
غریب آبادی: آژانس نسبت به حفاظت از اطلاعات محرمانه مسئول است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران، آژانس بین المللی انرژی اتمی را به افشای اطلاعات محرمانه درباره سانتریفیوژهای جدید متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین با انتشار پیامی در توییتر نوشت: گزارش محرمانه امروز آژانس که حاوی محتویات نامه محرمانه ایران است، بلافاصله و حتی قبل از اینکه اعضای شورای حکام نیز بتوانند آن را رهگیری کنند، در رسانه ها ظاهر شد.

​وی افزود: آژانس صرفا در رابطه با بروزرسانی تحولات مسوولیت ندارد، بلکه باید حفاظت از اطلاعات محرمانه پادمانی کشور میزبان را نیز تضمین کند. اگر قرار باشد باز هم آژانس و کشورهای عضو در خصوص این شکاف در امور محرمانگی تحت انتقاد قرار نگیرند، آژانس باید سازوکارهای محرمانگی خود و از جمله استفاده از سایت داخلی «گاواتم» به عنوان ابزاری برای مکاتبات را مورد بازنگری قرار دهد.

پیش از این آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تصمیم ایران برای نصب سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر در تأسیسات هسته‌ای نطنز خبر داده بود.

لارنس نورمن، خبرنگار نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در حساب توئیتری خود نوشت: آژانس در گزارش ماه نوامبر خود اعلام کرده بود که ایران گازدهی به آبشارهای IR-2M و همچنین نصب یک آبشار IR-4 را در بخش زیرزمینی تأسیسات هسته‌ای نطنز آغاز کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала