تایید طرح "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" توسط شورای نگهبان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تایید طرح "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" توسط شورای نگهبان
تایید طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها توسط شورای نگهبان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای نگهبان طرح "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران" را با توجه به اصلاحات انجام شده تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، طرح "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران" با توجه به اصلاحات انجام شده در نشست امروز مجلس شورای اسلامی، توسط شورای نگهبان مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

اعلام جزئیات طرح مجلس ایران موسوم به اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها - اسپوتنیک ایران
اعلام جزئیات طرح مجلس ایران موسوم به "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها"

بر اساس این طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد طرف توافق هسته‌ای در قبال ایران و عادی نشدن روابط بانکی و رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش 2 ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، در مجلس شورای اسلامی نظارت های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه سند (پروتکل الحاقی) را متوقف کند.

شایان ذکر است که ماده شش مصوبه دیروز مجلس در این طرح که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود، امروز اصلاح و به همراه سایر مواد مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.

این در حالی است که پیش از این علی ربیعی، سخنگوی دولت‌ با مصوبه مجلس در زمینه لغو پروتکل‌ الحاقی مخالفت و اظهار داشته بود: قطعا شورای نگهبان در مورد این طرح به این موارد توجه خواهد کرد و به محدودیتهای قانونی، ملاحظات و مصلحت های ملی توجه خواهد شد. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در خصوص این طرح بیان داشته بود: در این طرح به نظرات وزارت خارجه توجه نشده است و دولت نیز اعلام کرده است که این طرح در حال حاضر نه ضروری و نه  مفید است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала