بنا بر روایتی شهید فخری زاده با سلاح تیربار اتوماتیک ترور شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بنا بر روایتی شهید فخری زاده با سلاح تیربار اتوماتیک ترور شد
بنا بر روایتی شهید فخری زاده با سلاح تیربار اتوماتیک ترور شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از روایت‌های منتشرشده درباره نحوه به شهادت رسیدن شهید فخری‌زاده طی عملیات تروریستی، استفاده از تیربار اتوماتیکی است که بر روی خودروی وانت در محل حادثه نصب شده بود.

دانشمند و شخصیت مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
شخصیت‌های هسته‌ای ترور شده ایران - داده نمایی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، پس از شهادت دانشمند شهید محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی وزارت دفاع ایران در روز جمعه طی یک عملیات تروریستی، روایت‌های مختلفی پیرامون چگونگی اجرای این عملیات تاکنون منتشر شده است.

به نقل از این خبرگزاری استفاده از سلاح اتوماتیک (تیربار) که بر روی یک خودروی وانت نصب شده بود و تیراندازی به سمت خودروی شهید فخری‌زاده به وسیله این تیربار صورت گرفته است.

موضوعی که علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز اینگونه آن را روایت می‌کند: متاسفانه عملیات بسیار پیچیده‌ای بود و با به کارگیری تجهیزات الکترونیکی رخ داد و هیچ فردی در صحنه حضور نداشت.

تیربار اتوماتیک زیرمجموعه‌ای از تسلیحات کنترل از راه دور است که در علوم نظامی تحت عنوان (Weapon Remote Station) یا «جایگاه کنترل از راه دور سلاح» شناخته می‌شوند. این جایگاه‌های کنترل از راه دور غالبا برای کنترل آتش سلاح‌های کالیبر سبک و متوسط بر روی انواع خودروهای زرهی، سکوهای زمینی مانند برجک‌های مرزبانی، خودروهای رزمی سبک نصب می شود.

از جمله ویژگی‌های تیربارهای اتوماتیک، مجهز بودن آنها به دوربین‌های هدفگیری در شب و روز است  که در کنار کامپیوترهای محاسباتی مانند کامپیوتر محاسبه بالستیک گلوله، به افزایش دقت آنها کمک قابل توجهی می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала