آذربایجان: به زودی پارک با تکنولوژی پیشرفته در قره باغ ساخته می شود

© Photo / Press-service of the Azerbaijani president /  مراجعه به بانک تصاویر آذربایجان: به زودی پارک با تکنولوژی پیشرفته در قره باغ ساخته می شود
آذربایجان: به زودی پارک با تکنولوژی پیشرفته در قره باغ ساخته می شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آذربایجان از ایجاد پارک با تکنولوژی پیشرفته در قره باغ کوهستانی خبر داده است تا فرایند تبدیل قره باغ به منطقه ای با فناوری پیشرفته ، توسعه اقتصادی انجام شود.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس نوآوری آذربایجان خاطرنشان کرد که تبدیل قره باغ به منطقه ای با فناوری پیشرفته ، توسعه اقتصادی در حال انجام است.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان - اسپوتنیک ایران
علی اف از انتقال منطقه لاچین تحت کنترل آذربایجان خبر داد

انتظار می رود ترکیه در این پروژه شرکت کند. جمهوری آذربایجان تفاهم نامه ای را با تکنوپارک GOSB در ترکیه امضا کرده است که از 130 شرکت فناوری پشتیبانی می کند.
در تاریخ 20 نوامبر، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در مورد اولین اقدامات در رابطه با مناطق تحت کنترل قره باغ کوهستانی صحبت کرد. به گفته وی  اول از همه مین زدایی در منطقه انجام خواهد شد. پس از آن، کار بر روی پروژه های زیربنایی باید آغاز شود. پیش از این دستورالعمل هایی زیرساخت ها داده شده بود.
در قره باغ ، انتقال سرزمین های تحت کنترل آذربایجان که در یک توافق نامه سه جانبه قید شده است ، به پایان رسیده است. ترکیه همچنین در چارچوب مرکز کنترل آتش بس مشترک با روسیه در روند حل منازعات شرکت می کند ، اما نمایندگان طرف ترک در مأموریت حفظ صلح حضور ندارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала