صنعت هسته ای یکی از نقاط قوت ایران است

© Tasnim News Agencyبهروز کمالوندی
بهروز کمالوندی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمالوندی: اجرای پروتکل الحاقی مشکلی در روند غنی‌سازی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در جریان بررسی طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اعلام کرد که در این شرایط سخت و در شرایطی که دشمن سیاست های شیطانی خود چون ترور و جنگ اقتصادی را علیه کشور ما به کار گرفته، حفظ انسجام ملی از همه چیز مهم تر است.

وی در ادامه گفت:« یکی از نقاط قوت کشور صنعت هسته ای است و امروز صنعت هسته ای ما شاداب و فعال کار خودش را می کند اما برخی افرادآگاهانه یا ناآگاهانه پیشرفت های هسته ای را نادیده می گیرند و می گویند صنعت هسته ای نابود شده است.

ایران ممکن است طبق لایحه مجلس، سطح غنی سازی اورانیوم را افزایش دهد - اسپوتنیک ایران
ایران می تواند طبق لایحه مجلس، سطح غنی سازی اورانیوم را افزایش دهد

برخی می گویند صنعت هسته ای نابود شده  در حالی که در این طرح یک ماده ای وجود داشت مبنی بر اینکه احیای قلب رآکتور آب سنگین اراک در چهار ماه انجام شود اما بنده باید بگویم این کار در دو ماه نیز قابل انجام است. این در حالی است که برخی می گویند در رآکتور آب سنگین اراک سیمان ریخته و نابود شده است.

ما امروز این امکان را داریم که سانتریفیوژهای قدیم و جدید را نصب کنیم. پیشرفت های ما در حوزه های مختلف از جمله اکتشاف و استخراج بسیار افزایش یافته است. با توجه به اینکه بنده باید نظر دولت را در اینجا مطرح کنم باید بگویم اجرای پروتکل الحاقی هیچ مشکلی را در برنامه غنی سازی ما ایجاد نمی کند اما عدم اجرای آن باعث ابهام در برنامه هسته ای ما خواهد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала