مخالفت گروه های حقوق بشری در پی فروش تسلیحات به امارات

© AP Photo / Susan Walshمخالفت گروه های حقوق بشری در پی فروش تسلیحات به امارات
مخالفت گروه های حقوق بشری در پی فروش تسلیحات به امارات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فروش تسلیحات ایالات متحده به امارات متحده عربی باعث انتقاد ۲۹ گروه حقوق بشری می شود.

به گزارش اسپوتنیک، بیست و نه سازمان کنترلی و حقوق بشری، نامه ای را در مخالفت با فروش ۲۳ میلیارد دلاری موشک، جنگنده و هواپیماهای بدون سرنشین به امارات متحده عربی امضا کرده و از کنگره ایالات متحده خواسته اند تا توافق را متوقف کند.

آمریکا قصد دارد 50 فروند جنگنده اف-35 به امارات بفروشد - اسپوتنیک ایران
آمریکا قصد دارد 50 فروند جنگنده اف-35 به امارات بفروشد

ست بیندر مسئول حمایت از پروژه دموکراسی خاورمیانه، که پیشگام این تلاش ها بود، گفت: امید این است که این فروش به طور کامل متوقف شود؛ اما اگر این امر در کوتاه مدت امکان پذیر نباشد، این یک سیگنال مهم به دولت ورودی بایدن می دهد که گروه متنوعی از سازمان ها وجود دارند که با تحویل این سلاح ها مخالف هستند.

سه سناتور آمریکایی قانونی را برای توقف فروش تجهیزات جنگی پیشنهاد کردند که شامل هواپیماهای بدون سرنشین متعلق به شرکت های خصوصی جنرال اتمیکس، لاکهید مارتین F-35 و موشک های ساخته شده توسط ریتون است، که چند هفته قبل از اینکه رئیس جمهور دونالد ترامپ پست رئیس جمهوری آمریکا را ترک کند، یک مناظره با دونالد ترامپ برگزار می کند.

قانون ایالات متحده که معاملات عمده تسلیحاتی را پوشش می دهد، به سناتورها اجازه می دهد رأی به قطعنامه های عدم تایید بدهند. با این حال، برای اجرایی شدن قطعنامه ها باید از مجلس سنا به رهبری جمهوری خواهان تصویب شود که بندرت با ترامپ قطع رابطه می کند. آنها همچنین باید از مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات ها عبور کنند.

در این نامه که برای قانونگذاران و وزارت امور خارجه ایالات متحده ارسال خواهد شد، آمده است: "فروش تسلیحات برنامه ریزی شده به امارات متحده عربی، یک طرف درگیری در یمن و لیبی، باعث ادامه آسیب غیرنظامیان و تشدید این بحران های انسانی خواهد شد".

امضا کنندگان این نامه شامل سازمان های حقوق بشری از منطقه، از جمله موسسه مطالعات حقوق بشر قاهره (CIHRS) و مواتانا در امور حقوق بشر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала