واکنش برنی سندرز به ترور دانشمند هسته ای ایران

© REUTERS / Katherine Taylorواکنش برنی سندرز به ترور دانشمند هسته ای ایران
واکنش برنی سندرز به ترور دانشمند هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سندرز: ترور محسن فخری زاده بی ملاحظه، تحریک آمیز و غیرقانونی بود. هدف آن تضعیف دیپلماسی ایالات متحده و ایران بود. ما نباید اجازه دهیم که این اتفاق بیفتد.

به گزارش اسپوتنیک، برنی سندرز، سناتور حزب دموکرات آمریکا با غیرقانونی و تحریک‌آمیز خواندن ترور محسن فخری زاده گفت این اقدام برای تضعیف دیپلماسی آمریکا-ایران انجام شده است.

سندرز بامداد یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: "ترور محسن فخری‌زاده، [اقدامی] غیرقانونی، تحریک‌آمیز و بی‌ملاحظه بود. این اقدام آشکارا با هدف تضعیف دیپلماسی آمریکا-ایران، همزمان با روی کار آمدن دولت جدید بود".

​وی با به اشتراک گذاشتن لینک یک تحلیل از روزنامه نیویورک‌تایمز مبنی بر اینکه ترور فخری‌زاده با هدف تهدید برنامه جو بایدن، رئیس‌جمهور احتمالی جدید آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای ایران بود، ادامه داد: "ما نباید اجازه بدهیم این اتفاق بیافتد. دیپلماسی، نه جنایت، بهترین راه به سمت جلو است".

روز جمعه رسانه های ایران اعلام کردند محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران ترور شده است و درباره جزییات حادثه نیز گفتند که ابتدا یک دستگاه خودرو نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد در حین عبور خودرو دانشمند هسته‌ای ایران خود را منفجر می‌کند و سپس عامل بعدی اقدام به تیر اندازی رگباری کرده که در پی آن یکی از محافظان فخری‌زاده 4 تیر خورده و آقای محسن فخری‌زاده نیز در پی انفجار و اصابت تیر، پس از انتقال با بالگرد به بیمارستان کشته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала