روسیه: ایران خواستار محدود شدن فعالیت‌های بازرسی آژانس اتمی شد

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: ایران خواستار محدود شدن فعالیت‌های بازرسی آژانس اتمی شد
روسیه: ایران خواستار محدود شدن فعالیت‌های بازرسی آژانس اتمی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین المللی اظهار داشت که ایران در پی ترور دانشمند هسته‌ای خود خواستار محدود شدن فعالیت‌های بازرسی آژانس اتمی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین المللی در وین اظهار داشت که مجلس ایران در ارتباط با ترور محسن فخری زاده، دانشمندان هسته‌ای ایران خواستار محدود شدن فعالیت بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی در این کشور شد.

اولیانوف در حساب توئیتری خود نوشت: پارلمان جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با ترور دانشمند این کشور، خواستار تعلیق پروتکل الحاقی و محدود کردن فعالیت بازرسی آژانس انرژی اتمی در ایران شد. انگیزه‌های این اقدام مشخص است، اما احساسات همیشه منجر به یافتن تصمیم درست نمی شوند. پروتکل الحاقی منافع همه از جمله تهران را برآورده می‌کند.

شایان ذکر است که بیست و هفتم نوامبر رجا نیوز در گزارشی از ترور محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی ایران در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) خبر داد. پس از آن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء محسن فخری‌زاده موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد. طرف ایرانی دست داشتن اسرائیل در این ترور را تایید می‌کند و از سایر کشورها می‌خواهد که این عمل اسرئیل را محکوم کنند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала