نظر سرویس اطلاعاتی آمریکا در مورد ترور دانشمند هسته‌ای ایران

CC BY 4.0 / Tasnim Agency News / نظر سرویس اطلاعاتی آمریکا در مورد ترور دانشمند هسته‌ای ایران
نظر سرویس اطلاعاتی آمریکا در مورد ترور دانشمند هسته‌ای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده اسرائیل را در ترور دانشمند هسته‌ای ایران مقصر می‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، با استناد به منابع آگاه، در سرویس اطلاعاتی ایالات متحده، ادعا شده که اسرائیل در پشت ترور محسن فخری زاده، فیزیکدان هسته ای ایرانی است.

این روزنامه می نویسد: " یک مقام آمریکایی همانند دو کارمند سویس اطلاعاتی دیگر ادعا می کند که اسرائیل عامل حمله به این دانشمند است."

این نشریه خاطرنشان می کند که "معلوم نیست آیا ایالات متحده می توانست از قبل از این عملیات اطلاع داشته باشد یا خیر، اما دو کشور (اسرائیل و ایالات متحده) نزدیکترین متحدان هستند و مدتهاست که اطلاعات در مورد ایران را رد و بدل می کنند."

کاخ سفید و سازمان سیا از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کردند.  

پیش از این، وزارت دفاع ایران تأیید کرده بود که محسن فخری زاده، فیزیکدان هسته ای مقتول، رئیس سازمان تحقیق و نوآوری در این وزارتخانه بود. بعد از ظهر 27 نوامبر، افراد مسلح به فخری زاده حمله کردند، در درگیری بین سرویس امنیتی وی و مهاجمان، فخری زاده به شدت زخمی شد و در بیمارستان درگذشت.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به شواهدی از دخالت اسرائیل در ترور این دانشمند ایرانی اشاره کرد. وی همچنین از جامعه بین المللی، به ویژه اتحادیه اروپا خواست تا به سیاست استاندارد دوگانه خاتمه دهد و عمل "تروریسم دولتی" را محکوم کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала