آیت الله خامنه ای خواستار مجازات عاملان ترور دانشمند هسته ای ایران شد

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader آیت الله خامنه ای خواستار مجازات عاملان ترور دانشمند هسته ای ایران شد
آیت الله خامنه ای خواستار مجازات عاملان ترور دانشمند هسته ای ایران شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی خواستار "مجازات قطعی عاملان و آمران جنایت ترور" محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای و "پیگیری تلاش‌های علمی و فنی وی" شد.

به گزارش اسپوتنیک، در پیام آیت‌الله خامنه‌ای چنین آمده است:" دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخش‌هائی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.

اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخش‌های گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت می‌کنم."

رئیس جمهور ایران: پاسخ ترور شهید فخری زاده به موقع می دهیم - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور ایران: پاسخ ترور شهید فخری زاده را در زمان مناسب می دهیم

پیشتر ایران در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با ترور دانشمند هسته ای خود درباره اقدامات آمریکا و اسرائیل در ایام باقی مانده دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ هشدار داد. تهران  در این نامه  اعلام کرد که نشانه‌های مهم و جدی درباره دست داشتن اسرائیل  در این جنایت وجود دارد.

محسن فخری زاده، فیزیکدان هسته ای ایران دیروز ترور شد. بعد از ظهر 27 نوامبر، افراد مسلحی به این دانشمند حمله کردند؛ در طی درگیری بین سرویس امنیتی وی و تروریست ها، وی به شدت زخمی شد و در بیمارستان درگذشت.

وزارت دفاع ایران این حادثه را یک حمله تروریستی خواند. مشاور رهبر جمهوری اسلامی، حسین دهقان، قول داد که به قاتلان فخری زاده پاسخ داده شود.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز از دخالت اسرائیل در این ترور خبر داد. وی از جامعه بین المللی و به ویژه اتحادیه اروپا خواست تا به سیاست استاندارد دوگانه خاتمه داده و عمل "تروریسم دولتی" را محکوم کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала