نتانیاهو دو سال پیش درباره فخری‌زاده صحبت کرده بود

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو دو سال پیش درباره فخری‌زاده صحبت کرده بود
نتانیاهو دو سال پیش درباره فخری‌زاده صحبت کرده بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محسن فخری‌زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی ایران بوده است. او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محسن فخری‌زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی ایران بوده است. او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود. اوایل سال 1397، منابع اسرائیلی اعلام کرده بودند که موساد تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است.

در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند. مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به «واللا» گفته بودند که فخری‌زاده در لیست ترور موساد قرار داشت.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته ای ایرانی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نام او را مستقیما 2 سال پیش به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала