انتقاد رئیس کمیته بهداشت مجلس ایران از نبودن قرنطینه کامل برای مبارزه با کرونا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / صحن مجلس شورای اسلامی ایران
صحن مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسنیعلی شهریاری ، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد ضمن انتقاد از نبودن قرنطینه کامل در این کشور اعلام کرد بیشتر اماکن و ادارات باز است و ترافیک خیلی فرقی نکرده، وقتی می گویند تعطیلی بعد از ساعت ۱۸، معنی اش این است که تا ساعت ۱۸ هجوم بیاورید.

به گزارش اسپوتنیک،  وی صحبت درباره کار ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایران گفت:این ستاد ستاد ملی نیست بلکه ستاد دولتی کروناست، اشکال کار هم این است که حتی توصیه هایی که از وزارت بهداشت و درمان که قطعاً با نخبگان زیادی در تماس هستند به ستاد می شود در داخل کمیته ها وتو می شود!

حسنیعلی شهریاری درباره نحوه اِعمال تعطیلی ها و محدودیت ها در ایران اظهار کرد: متأسفانه در این زمینه هم خیلی دیر تصیمم گیری شد و هم اینکه مسائلی که مدنظر ما بود اتفاق نیفتاد، اعتقاد ما این بود که قرنطینه کامل برای مدت ۱۵ تا ۳۰ روز انجام شود تا زنجیره انتقال را کاملا قطع کنیم، اما این موضوع دیر اتفاق افتاد و قرنطینه کامل هم نیست، چون بیشتر اماکن و ادارات باز است و ترافیک خیلی فرقی نکرده، وقتی می گویند تعطیلی بعد از ساعت ۱۸، معنی اش این است که تا ساعت ۱۸ هجوم بیاورید.

کرونا؛ موارد ابتلای مجدد بیشتر می شود   - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کرونا؛ موارد ابتلای مجدد بیشتر می شود

وی ادامه داد: متأسفانه در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیماتی گرفته می شود که نمی دانیم کسانی که این تصمیمات را اتخاذ می کنند چه تفکری دارند؟ آیا در جامعه حضور جدی ندارند و یا اینکه فقط به گزارش هایی که به آن ها ارائه می شود بسنده می کنند، چون تا وقتی که شما در جامعه حضور نداشته باشید و مسائل را از نزدیک مشاهده نکنید نمی توانید تصمیم درستی بگیرید و به همین دلیل شاهد چنین اتفاقاتی هستیم که بسیار هم جای نگرانی دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که «با وجود اعمال قرنطینه تکلیف کارگران و افراد روزمزد و دستفروشان چه می شود» بیان کرد: در آن نامه ای که به آقای رئیس جمهور نوشتیم تأکید کردیم که مثل همه جای دنیا نیاز روزانه مردم را به آن ها ارائه کنند، یعنی حتی مایحتاج مردم در خانه ها تحویل داده شود، یا یارانه ها را به کارت شان بریزند، علتی که خیلی وقت ها این تصمیمات را نمی گیرند شاید مسائل اقتصادی باشند و می گویند دچار مشکل اقتصادی می شویم، در حالیکه ما روزانه بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ بیمار را بستری می کنیم."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала