کرونا جان هنرمند دیگری را گرفت +عکس

© REUTERS / Maxim Shemetovکرونا در روسیه: تعداد مبتلایان جدید طی 24 ساعت اخیر به 25 هزار نفر نزدیک شد
کرونا در روسیه: تعداد مبتلایان جدید طی 24 ساعت اخیر به 25 هزار نفر نزدیک شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کامبوزیا پرتوی، کارگردان سینمای ایران درگذشت!

به گزارش اسپوتنیک، کامبوزیا پرتوی، روز سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ در بیمارستان دی تهران درگذشت. گفته شده است که او از دو هفته پیش برای انجام عمل قلب در بیمارستان بستری شده بود. خبر ابتلای وی به ویروس کرونا از یک هفته قبل از درگذشت اعلام شده بود، و علت اصلی فوت سکته مغزی و عدم تاب آوری اندام‌ها در اثر عمل جراحی و ابتلای همزمان به ویروس کرونا اعلام شده است.

او کارگردانی فیلم‌هایی چون ماهی، گلنار، بازی بزرگان، کافه ترانزیت، پرده و کامیون را برعهده داشته است. تازه‌ترین ساخته او فیلم کامیون است که هنوز به نمایش عمومی در نیامده است.

او تاکنون چند جایزه داخلی و بین‌المللی را دریافت کرده بود.

علیرضا تابش دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان در مراسم بزرگداشت کامبوزیا پرتوی که اول آبان ۱۳۹۹ برگزار شد، گفته بودکه در سینمای ایران اگر دنبال قصه‫ نویس بگردیم، کسی که بر فنون داستان‫سرایی چنان مسلط باشد که بتواند ما را پای پرده‫ ی نقره ‫ای سینما نگه دارد، یکی از شاخص‫ترین‫شان بی‫شک کامبوزیا پرتوی است.
View this post on Instagram

A post shared by Lahijan.Iycs (@lahijan.iycs)

بسیاری از کاربران و هنرمندان نسبت به درگذشت این هنرمند واکنش نشان دادند. بسیاری از کاربران به کرونا لعنت فرستادند که روز به روز جان افراد را براحتی می گیرد. به گفته بسیاری از کاربران، کامبوزیا پرتوی هنرمند و کارگردان بسیار خوبی بوده و آثار او مخصوصا گلنار در ذهن بسیاری از مردم جاودانه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала