خط فقر در تهران ۱۰ میلیون تومان شد

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoخط فقر در تهران ۱۰ میلیون تومان شد
خط فقر در تهران ۱۰ میلیون تومان شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مدرس دانشگاه در ایران از خط فقر ۱۰ میلیون تومانی در تهران طی سال جاری خبر داد و اعلام کرد با توجه به افزایش شدید هزینه ها و درآمد پایین، طبقه متوسط در حال نزدیک شدن به طبقه فرودست است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری بورس پرس  ، خانم زهرا کریمی با اشاره به روند رو به رشد فقر در ایران گفت: طبق مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس ،خط فقر طی سال‌های 97و 98 به طور چشمگیری افزایش داشته است. سال گذشته خط فقر در تهران 4.5 و در سایر نقاط 2 میلیون تومان اعلام شد. در حالی  که حداقل حقوق کارگری حتی در سال 99 هم زیر 2 میلیون تومان است و بسیاری افراد در زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

افزایش فقر در جهان در پی شیوع وبروس کرونا - اسپوتنیک ایران
افزایش فقر در جهان در پی شیوع ویروس کرونا

وی افزود: طبق آمار در سال جاری خط فقر در تهران به 10میلیون تومان رسیده است. هزینه اجاره مسکن، خوراک و... شرایط را به سمتی برد که شاهد مهاجرت افراد به حومه شهر هستیم که این امر علاوه بر هزینه اجاره، هزینه دوری راه و حمل و نقل و... را نیز بر خانواده‌ها تحمیل کرده و طبقه متوسط در حال نزدیک شدن به طبقه فرودست است.

طبق آمارهای منتشر شده بیش از 50 درصد خانواده‌هایی که زیر خط فقر قرار دارند، حداقل یک نفر شاغل دارند اما مشکل، درآمد پایین افراد است که کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و خانواده در زیر خط فقر قرار گرفته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала