ماجرای غم‌انگیز تخریب خانه‌ای محقر به دست ماموران شهرداری بندرعباس +ویدئو، عکس

© AP Photo / Mohsen Esmaeilzadeh/ISNAاهالی روستایی در ایران از ترس سیل درب خانه هایشان را با مصالح بستند+ ویدیو
اهالی روستایی در ایران از ترس سیل درب خانه هایشان را با مصالح بستند+ ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویدئوی تخریب آلونک یک زن سرپرست خانوار بندرعباسی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی ایران به دنبال داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از اقدام ماموران شهرداری بندرعباس به تخریب خانه‌‌ای در محله قدیمی و فقیرنشین ثارالله، در فضای مجازی منتشر می‌شود که در آن مشاهده می‌شود پس از التماس‌های بی‌اثر طیبه رمضان‌زاده صاحب این خانه محقر که با چند بلوک و سقفی پلاستیکی ساخته شده بود، ضجه‌های دخترش به گوش می‌رسد که بلند فریاد می‌زند: «تو رو خدا خانه را خراب نکنید» و با فریادی بلندتر خدا را صدا می‌زند؛ و در کمال ناباوری می‌بیند که با چند ضربه، ماموران شهرداری خانه را فرو می‌ریزند.

اما این اتفاق با موجی از واکنش‌ها و انتقادات کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است و این در حالی‌ست که معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس دلیل این اقدام را قرار خانه در بستر رودخانه عنوان کرد و گفت: «شهرداری بیشتر برای امنیت و حفظ جان خود خانواده این اقدام را انجام داده است.»

غالب کاربران ضمن اظهار تاسف از وجود این اتفاقات در کشور ایران غنی از منابع فراوان که شعار عدالت سر می‌دهد، به هزاران مورد این چنینی اشاره می‌کنند که هیچ یک رسانه‌ای نشده‌اند و در شرایط مشابه و حتی بدتر زندگی می‌گذرانند. کاربران بسیاری از تماشای ویدئوی تخریب خانه متاثر شدند و تقاضای رسیدگی به این موضوع را دارند، این کاربران همچنین کمپین تهیه خانه برای طیبه رمضان‌زاده و خانواده‌اش را راه انداخته‌اند.

کاربران افرادی که از روی ناچاری اقدام به ساخت آلونک می‌کنند را با زمین‌خواران مقایسه می‌کنند و معتقدند باید بین این دو گروه تفاوتی وجود داشته باشد و برایشان خانه و سرپناهی در نظر گرفته شود. جمعی از کاربران عنوان می‌کنند‌ ماموران شهرداری که در این ویدئو مشاهده می‌شوند انسانیت را فراموش کرده‌اند چراکه می‌توانستند با آرام کردن و دلداری دادن به دختربچه و دور کردن او از آن محیط اقدام به تخریب آلونک کنند اما بسیار کوتاهی کردند.

بسیاری دیگر از کاربران به مشکلات حاکم در ایران و اتفاقات ناگوار این چنینی که همه روزه در سراسر کشور مشاهده می‌شود اشاره می‌کنند و معتقدند برای این وضعیت معیشتی طاقت‌فرسا باید کاری کرد. این کاربران مسئولین و دولتمردان را در گرانی‌ها، تورم، نابرابری‌ها و ناامنی‌های اخیر مقصر می‌دانند و عنوان می‌کنند بهتر است مسئولینی که از عهده هیچ مسئولیتی برنمی‌آیند از کار کناره‌گیری کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала