غریب‌آبادی: ایران وارد مرحله تازه‌ای از غنی‌ سازی شد

© AFP 2023 / Behrouz Mehri غریب‌آبادی: ایران وارد مرحله تازه‌ای از غنی‌ سازی شد
 غریب‌آبادی: ایران وارد مرحله تازه‌ای از غنی‌ سازی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌ ملل در وین گفت: تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم یا یو.اف.۶ به سانتریفیوژ، آخرین مرحله برای آغاز غنی سازی و جداسازی اورانیوم ۲۳۸ از اورانیوم ۲۳۵ است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر آنلاین، تازه ترین گام هسته ای ایران در قبال تعهدات برجامی تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم یا یو.اف.شش به سانتریفیوژ آی.ار.ام بود که در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بررسی قرار گرفت.

روسیه: ادغام موضوع هسته‌ای و برنامه موشکی ایران اشتباه است - اسپوتنیک ایران
روسیه: ادغام موضوع هسته‌ای و برنامه موشکی ایران اشتباه است

غریب ابادی در ادامه گفت که تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم یا یو.اف.6 به سانتریفیوژ، آخرین مرحله برای آغاز غنی سازی و جداسازی اورانیوم 238 از اورانیوم 235 است. از این منظر، در نطنز علاوه بر سانتریفیوژهای نسل یک، یک زنجیره 174 تایی از سانتریفیوژهای جدید آی.آر.ام دو نیز به غنی سازی خواهد پرداخت. سه کشور اروپایی مواضع خود را درخصوص توسعه ماشین های جدید قبلا هم اعلام کرده بودند. در مقابل، ما نیز همواره به آنان گفتیم مادامی که برجام با رفع تحریم ها و بهره مندی ایران از منافع آن به مسیر صحیح خود بازنگردد، ایران نیز نمی تواند گام های کاهش تعهدات خود را متوقف کند. اصولا، اجرای یکجانبه برجام و صرفا با هزینه ایران، نه منطقی است و نه عملی.

 بعد از این تروئیکای اروپا (فرانسه،انگلیس و آلمان) بار دیگر بیانیه ای علیه ایران صادر و این کشور را متهم به نقض توافق هسته‌ای کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала