حمایت آلمان از پروژه "نورد استریم ۲"

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر حمایت آلمان از پروژه "نورد استریم ۲"
حمایت آلمان از پروژه نورد استریم ۲  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلمان بر حمایت سیاسی‌ خود از پروژه "نورد استریم ۲" تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی شرکت یونیپر اظهار داشت که آلمان با توجه به نقش‌ این کشور در تامین امنیت خط لوله سوخت، بر حمایت سیاسی‌ خود از "نورد استریم ۲" تاکید می‌کند.

آمریکا شرکت های فعال در پروژه نورد استریم ۲ را تهدید به تحریم کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا شرکت های فعال در پروژه نورد استریم ۲ را تهدید به تحریم کرد

خبرگزاری آلمان پیش از این به نقل از یک مقام دولتی ایالات متحده گزارش داد که آمریکا با شرکت‌های اروپایی که در ساخت نورد استریم ۲ مشارکت دارند تماس برقرار کرده و به آنها در خصوص تحریم‌ها هشدار می‌دهد.

روزنامه آلمانی هندلزبلات روز جمعه گزارش داد كه كمیته شرقی اقتصاد آلمان به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده برای پیشنهاد لغو تحریم‌های نورد استریم ۲ مراجعه نموده است. در این نامه به تاریخ ۱۷ نوامبر، آمده است كه مشاغل آلمانی نگران این موضوع هستند که آیا "دموكراتهای آمریكا در نظر دارند تحریم‌های جدید فراسرزمینی را علیه شركتهای اروپایی مشارکت کننده در پروژه نورد استریم ۲ اعمال كنند."

روسیه قصد داشت ساخت خط لوله گاز "نورد استریم ۲" را در اواخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ به پایان برساند اما پس از گذشت تقریباً یک سال از اعمال تحریم ها ، عملیات ساخت بخش دریایی این خط لوله هنوز از سر گرفته نشده است. قرار است این خط لوله گاز از روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان پیوند داده و طول آن  ۱۲۳۴ کیلومتر باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала