ساخت اولین گوشی هوشمند ضد باکتری جهان + عکس

© AFP 2023 / Josep Lago گوشی هوشمند
 گوشی هوشمند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گوشی هوشمند ضدباکتری در جهان از گسترش میکروب جلوگیری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دیلی میل»، اولین گوشی هوشمند ضد باکتری جهان  توسط شرکت بولیت (Bullitt)ساخته شده است.

شرکت «بولیت» امیدوار است بتواند تا سال آینده ویژگی ضد میکروبی را به سایر تلفن‌های شرکت «کاترپیلار»(Cat) از جمله «کت اس ۵۲» ۳۸۰ پوندی و «کت اس ۶۲» ۵۹۹ پوندی نیز بیافزاید. قابل ذکر است گوشی کت مدل اس ۶۲ به دوربین تصویر برداری حرارتی مجهز است.

اخراج اتباع روس مظنون در  حملات سایبری از هلند - اسپوتنیک ایران
ساختن خانه‌های شناور بر روی آب در هلند +عکس

گوشی «کَت اس ۴۲»(Cat S مقاوم و به نوعی همه کاره را در حال حاضر می‌توان با قیمت ۲۲۹ پوند خریداری کرد اما مدل‌های مجهز به فناوری ضد میکروبی «بایومستر» تا اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس نخواهند بود.

سازندگان این گوشی مقاوم می‌گویند این دستگاه کاملا ضد آب است و باید به طور مرتب آن را با آب و صابون، ضد عفونی کننده‌ها و حتی مواد سفید کننده شست تا تمیز بماند. گوشی کت اس ۴۲ مجهز به گوریلا گلس و استیل ضد زنگ است که این موضوع آن را در برابر گرد و غبار و نوسانات شدید دما نیز مصون نگه می‌دارد.

این گوشی جدید به لطف یون‌های نقره تعبیه شده در مواد گوشی طی فرایند تولید، با گسترش باکتری مقابله می‌کند. گرچه این گوشی باکتری‌ها یا ویروس‌هایی از جمله کووید-۱۹ را به طور فعال خنثی نمی‌کند اما گسترش و تکثیر عوامل بیماری زا را متوقف می‌کند.

​با جلوگیری از تکثیر میکروب‌ها، تعداد آنها به طور طبیعی کاهش می‌یابد. شرکت "بولیت" ادعا می‌کند ماده ضد میکروبی فعال "بایومستر" تعداد باکتری‌ها را در عرض ۱۵ دقیقه تا ۸۰ درصد و در عرض ۲۴ ساعت تا ۹۹.۹ درصد کاهش می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала