لاوروف: بیانیه سه جانبه قره باغ جایگزینی ندارد

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: بیانیه قره باغ غیر قابل جایگزین است
لاوروف: بیانیه قره باغ غیر قابل جایگزین است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که بیانیه سه جانبه قره باغ، غیر قابل جایگزین است.

 به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز شنبه اظهار داشت که در مذاکرات امروز در ارمنستان طرفین اعلام کردند که بیانیه سه جانبه 9 نوامبر درباره قره باغ غیر قابل جایگزین باشد.

پوتین: بیانیه سه جانبه اجازه تثبیت اوضاع در قره‌باغ را فراهم آورد - اسپوتنیک ایران
پوتین: بیانیه سه جانبه اجازه تثبیت اوضاع در قره‌باغ را فراهم آورد

لاوروف گفت: مذاکرات جامعی داشتیم. تمرکز اصلی این مذاکرات به وظایف مربوط به حصول اطمینان از اجرای صریح و کامل بیانیه مشترک رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان در مورد قره باغ معطوف بود.

وی افزود: همه اعلام کردند که بیانیه (سه جانبه) تنها راه حل و فصل اوضاعی است که در هفته های پیشین ماهیت کاملاً حاد به خود گرفت.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: در جریان مذاکرات تاکید شد که تلاش برای زیر بردن این بیانیه نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور نیز غیرقابل قبول است.

لاوروف گفت: مقامات ارمنستان اعلام کرده اند که به طور کامل به بیانیه قره با پایبند هستند و آن را اجرا می کنند.

شایان ذکر است که نهم نوامبر روسای جمهوری روسیه، آذربایجان و ارمنستان بیانیه مشترک مربوط به خاتمه کامل علمیات جنگی در قره باغ را امضاء کردند. رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که طرفین آذربایجانی و ارمنی در مواضع خود می مانند و در منطقه نیز نیروهای حافظ صلح روسیه برای کنترل اوضاع مستقر می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала