۹ عامل بازدارنده فرزندآوری در ایران +عکس

© Fotolia / 1dbrf10Детская одежда
Детская одежда - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بررسی‌ها نشان می‌دهد عوامل متعدد در سه دسته اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دلیل کاهش فرزندآوری در ایران می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، بررسی‌های انجام شده و پژوهش‌های ملی در ایران نشان می‌دهد عوامل بسیار متعددی در کاهش فرزندآوری در این کشور وجود دارد که این عوامل در سه دسته عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرار می‌گیرند.

نتایج پژوهش‌ها عوامل اقتصادی از جمله نابسامانی اقتصادی، نبود درآمد کافی، عدم اطمینان از آینده شغلی و تأمین مالی را به‌ عنوان مهم‌ترین موانع اقتصادی فرزند‌آوری دانسته‌اند و در ادامه به اهمیت عوامل فرهنگی و اجتماعی از جمله رشد فردگرایی، عدم آمادگی روحی برای تولد فرزند، جامعه‌پذیری ناقص، مواد آموزشی ضدجمعیتی، تغییرات نقش و جایگاه زنان در جامعه در کاهش فرزندآوری اشاره داشته‌اند.

بسیاری از کاربران مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی‌ها را دلیل اصلی عدم تمایل خانواده‌ها به ویژه زوج‌های جوان می‌دانند. این کاربران با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در ایران عنوان می‌کنند علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، مسکن و مهیا کردن زمینه ازدواج جوانان باید آرامش و اطمینان خاطر آنان از آینده فرزندشان نیز فراهم شود و حداقل‌های رفاه و آسایش در زندگی آنان نمایان شود تا بتوانند به فرزندآوری فکر کنند.

گروهی از کاربران نیز به افزایش آمار سقط جنین اشاره می‌کنند و دلیل آن را تنها مشکلات پیش روی خانواده‌ها از جمله تامین مسکن، خوراک و پوشاک عنوان می‌کنند؛ این کاربران با اظهار تاسف عنوان می‌کنند مردم ایران درگیر تأمین ابتدایی‌ترین نیازهای خود هستند و با چنین وضعیتی چگونه می‌توانند به فرزندآوری تمایل نشان دهند.

View this post on Instagram

A post shared by @hormozgan_onlin

برخی از کاربران اما امیدوارند مشکلات پیش روی جوانان و جامعه ایرانی به زودی برطرف شود و کشوری شاد و پرامید داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала