نتایج بازشماری دستی آرا در ایالت جورجیا نیز به سود ترامپ نبوده است

© REUTERS / Carlos Barria/File Photoنتایج بازشماری دستی آرا در ایالت جورجیا نیز به سود ترامپ نبوده است
نتایج بازشماری دستی آرا در ایالت جورجیا نیز به سود ترامپ نبوده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برد رافنسپرگر، یکی از مقامات ارشد ایالت جورجیا اعلام کرد نتایج بازشماری دستی آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقریبا هیچ تفاوتی با شمارش اتوماتیک آرا در این ایالت نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، رافنسپرگر ضمن بیان این مطلب به شبکه تلویزیونی  WSBTV گفت: "تردیدی نیست. اعداد و بررسی های انجام شده این را تأیید می كنند. " وی تأکید کرد: "بله. نتایج بررسی ها بسیار نزدیک به ارقام اعلام شده قبلی است."

اختلاف بین جو بایدن ، که پیروزی خود را اعلام کرد و دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی آمریکا در جورجیا با حدود 5 میلیون رای اخذ شده از 15 هزار رأی فراتر نمی رود. این ایالت 16 رای الکترال دارد. طبق محاسبات رسانه های آمریکایی ، ترامپ حتی در صورت پیروزی در جورجیا نیز نمی توانست در انتخابات آمریکا برنده شود.

ممکن است بایدن از دولت ترامپ به دادگاه شکایت کند - اسپوتنیک ایران
ممکن است بایدن از دولت ترامپ به دادگاه شکایت کند

جورجیا با 16 رای الکترال ، یكی از چهار ایالت مورد اختلاف بین دو نامزد است كه می تواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا را مشخص كند اما هنوز برنده در آنجا رسماً اعلام نشده است. ستاد انتخاباتی  ترامپ با طرح شکایت در دادگاه جورجیا خواستار پیروی کمیسیون  انتخابات این ایالت از  قانون شمارش و ذخیره آرای دریافتی از طریق پست شده بود.

پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
نتایج بازشماری دستی آرا در ایالت جورجیا نیز به سود ترامپ نبوده است - اسپوتنیک ایران
پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده در تاریخ 3 نوامبر برگزار شد. طبق اطلاعات اولیه ، بایدن پیروز شده و بزرگترین رسانه های آمریکایی این خبر را اعلام کردند  اما  با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی  ادعا می کند که انتخابات هنوز به پایان نرسیده است. تعدادی از رهبران کشورهای گوناگون جهان پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا را تبریک گفته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала