روسیه نیروهای بیشتری به مرز ارمنستان و آذربایجان اعزام می کند

© Sputnikروسیه نیروهای بیشتری به مرز ارمنستان و آذربایجان اعزام می کند
روسیه نیروهای بیشتری به مرز ارمنستان و آذربایجان اعزام می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه از اعزام نیروهای بیشتر به مرزهای ارمنستان و آذربایجان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر بورتنیکوف، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه در نشست با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور گفت: سرویس امنیت فدرال روسیه روسیه نیروهای بیشتری را در مرز ارمنستان و آذربایجان مستقر خواهد کرد. 

پوتین: سازمان‌های بین المللی از صلیب سرخ در قره باغ الگوبرداری کنند - اسپوتنیک ایران
پوتین: سازمان‌های بین المللی از صلیب سرخ در قره باغ الگوبرداری کنند

وی افزود: طبق تصمیم اتخاذ شده، به منظور اطمینان از امنیت مرزی جمهوری ارمنستان، اقدامات برای حفظ صلح در قره باغ و بنا به درخواست ارمنستان، به بخش مرزی سرویس امنیت فدرال روسیه در جمهوری ارمنستان نیروهای بیشتری به نعداد 188 پرسنل نظامی و مقدار مورد نیاز تجهیزات اختصاص داده شده است. این نیروها را به مرز ارمنستان و آذربایجان و در منطقه پستهای سازمان یافته مستقر خواهند کرد.

بورتنیکوف خاطرنشان کرد که طرف آذربایجانی در این باره مطلع شده و تعامل لازم با شرکا ترتیب داده شده است.

شایان ذکر است که در تاریخ ۱۰ نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان بیانیه مشترکی در مورد قطع کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند. بر اساس این بیانیه، ارمنستان و آذربایجان در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند، سپس تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار می گیرند، طرفین تبادل اسیران را انجام می دهند، نیروهای صلح‌بان روسی در امتداد خط تماس و کریدور لاچین مستقر در ارتباط قره باغ با ارمنستان مستقر می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала