خودداری اسپانیا از عذرخواهی از مکزیک بخاطر تسخیر چند قرن پبش این کشور

CC BY-SA 2.0 / Randal Sheppard / Tenochtitlan/Mexico Cityخودداری اسپانیا از عذرخواهی از مکزیک بخاطر تسخیر چند قرن پبش این کشور
خودداری اسپانیا از عذرخواهی از مکزیک بخاطر تسخیر چند قرن پبش این کشور  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپانیا از عذرخواهی از مکزیک بخاطر تصرف این کشور در 500 سال پیش امتناع ورزید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Explica  ، آرانچا گونزالس لایا ، وزیر امور خارجه اسپانیا در جریان بازدید از مکزیک به خاطر  اقدامات استعمارگران اسپانیا در چند قرن پیش عذرخواهی نکرد. به نظر وی به جای چینی کاری ، نگاه به آینده و تقویت روابط بین دو کشور ، فوق العاده مفیدتر خواهد بود.

اسرائیل خواستار عذرخواهی کریستین امانپور شد - اسپوتنیک ایران
اسرائیل خواستار عذرخواهی کریستین امانپور شد

در سال 2019 ، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور ، رئیس جمهور مکزیک خواستار عذرخواهی اسپانیا به خاطر جنایاتی شد که در زمان فتح این منطقه در  500 سال پیش انجام شد. رئیس دولت اسپانیا در این رابطه نامه ای برای  فیلیپ ششم،  پادشاه اسپانیا فرستاد. به گفته اوبرادور ، عذرخواهی علنی تنها راه حل ممکن برای دستیابی به آشتی کامل دو کشور است. مکزیک خواهان عذرخواهی است نه به خاطر فتح این کشوربلکه به خاطر جنایات اسپانیایی ها علیه مردم بومی .

فاتحان اسپانیایی به رهبری هرنان کورتز در سال 1521 پس از محاصره شهر تنوختیتلان مکزیک را تخریب کردند. آنها برای اولین بار در سال 1519 وارد شهر شدند ، اما مجبور به فرار شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала