معرفی سومین رئیس جمهور پرو در عرض یک هفته

© REUTERS / Sebastian Castanedaمعرفی سومین رئیس جمهور پرو در عرض یک هفته
معرفی سومین رئیس جمهور پرو در عرض یک هفته - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از استعفای مانوئل مرینو رئیس جمهور موقت پرو در روز یکشنبه که ۵ روز پس از سوگند یاد کردن خود و اخراج مارتین ویزکارا اتفاق افتاد، ساگاستی سومین رئیس جمهور پرو در عرض یک هفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، فرانسیسکو ساگاستی ۷۶ ساله از حزب مرکزگرای "مورادو" آرای کافی برای ریاست کنگره را به دست آورد، که به این معنی است که به طور قانونی ریاست جمهوری پرو را پیش از انتخابات ملی که قرار است در آوریل برگزار شود عهده دار می شود.

ترکیه خروج قریب الوقوع از ناتو در حال فروپاشی را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
ترکیه خروج قریب الوقوع از ناتو "در حال فروپاشی" را اعلام کرد

برکناری مارتین ویزکارا که در نزد بسیاری از پرویی ‌ها محبوب بود اما به خاطر اصرار به انجام اقدامات ضد فساد و تلاش ‌ها برای مقابله با مصونیت پارلمانی، موجب خشم قانون ‌گذاران شده بود، به روزها اعتراض و کشته شدن دو نفر انجامید.

ساگاستی که نخستین سخنان خود بعد از به قدرت رسیدن در کنگره گفت: امروز، روز جشن نیست. ما نمی ‌توانیم برگردیم و زندگی را به دو کشته اعتراضات برگردانیم، اما می ‌توانیم از کنگره و قوه مجریه اقدام کنیم که این اتفاق دوباره تکرار نشود.

معترضان با فرا رسیدن شب به منظور تظاهرات مسالمت ‌آمیز در شهرهای پرو به خیابان ‌ها آمدند، گر چه تعداد آن‌ها نسبت به هفته گذشته کمتر بود. برخی برای تبریک به ساگاستی تجمع کرده بودند در حالی که سایرین با در دست داشتن پلاکاردهایی، فریاد می ‌کشیدند و خواستار قانون اساسی یا عدالت برای کشته‌ شدگان، زخمی‌ ها یا گمشدگان بودند.

ساگاستی که ۹۷ رأی موافق و ۲۶ رأی مخالف به دست آورد، قرار است پست ریاست جمهوری دولت فعلی را که در ژوئیه ۲۰۲۱ به پایان می ‌رسد، دریافت کند که شامل انتخابات عمومی در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала