می دانید چه افرادی به شکل حاد و شدید کرونا مبتلا نمی شوند؟

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر می دانید چه افرادی به شکل حاد و شدید کرونا مبتلا نمی شوند؟
می دانید چه افرادی به شکل حاد و شدید کرونا  مبتلا نمی شوند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویتالی زورف ، مدیر علمی موسسه تحقیقاتی واکسن ها و سرم ها به نام مچنیکوف از افرادی سخن گفت که خطر ابتلا به شکل حاد کرونا آنها را تهدید نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک، زورف ضمن صحبت درباره این موضوع گفت: "افراد مبتلا به بیماری های مزمن كه سیستم گردش خون یا سیستم ایمنی بدن آنها مختل ، به شکل حاد و شدید کرونا مبتلا می شوند. بقیه افراد در صورت استفاده از  ماسک و رعایت استانداردهای بهداشتی ، عملاً در معرض هیچگونه خطری قرار ندارند."

این متخصص روس همچنین به این سوال پاسخ داد که آیا بیماران دچار شکل خفیف کرونا از عفونت کمتری در مقایسه با بیماران دچار شکل شدید کرونا برخوردار هستند ؟

وی تأكید كرد: "دوز و میزان عفونت بسیار مهم است. <...> واضح است كه احتمال سرایت بیکاری از افراد در چار شکل شدید کرونا  بیشتر است چون  از آنها انتشار این ویروس در مقادیر زیاد و به طور مداوم رخ می دهد،.

کارشناس روس در عین حال خاطرنشان کرد که کسانی که حامل عفونت کرونا به شکل خفیف هستند ، خطر کمتری برای جامعه دارند.

طبق آخرین آمار ، مجموع جان باختگان این بیماری وحشتناک در ایران به 40 هزار و 582 نفر رسیده است.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده و فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی از بیماران دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала