اعزام 20 هواپیمای حامل نیروهای پاسدار صلح روسیه به قره باغ طی 24 ساعت اخیر

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationاعزام 20 هواپیمای حامل نیروهای پاسدار صلح روسیه به قره باغ طی 24 ساعت اخیر
اعزام 20 هواپیمای  حامل نیروهای پاسدار صلح روسیه به قره باغ طی 24 ساعت اخیر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد طی 24 ساعت اخیر 20 هواپیمای حامل 170 نفر روس به قره باغ اعزام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ، سرگئی شویگو ، وزیر دفاع روسیه گفته بود که بیش از 1100 نفر صلحبان روسیه در قره باغ مستقر شده اند و  73 پرواز برای رساندن نیروهای پاسدار صلح به این سرزمین انجام شده است.

در مجموع ، گروه  نیروهای پاسدار صلح روسیه متشکل از 1960 نظامی با سلاح های سبک ، 90 نفربر زرهی ، 380  خودرو و سایر تجهیزات خواهد بود.

پوتین تعداد قربانیان درگیری قره باغ را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
پوتین تعداد قربانیان درگیری قره باغ را اعلام کرد

در بیانیه وزارت دفاع  روسیه خاطرنشان می شود: "طی روز گذشته ، 20 فروند هواپیمای حمل و نقل نظامی ایلیوشین -76 نیروهای هوافضا روسیه از فرودگاه اولیانوفسک-ووستوچنی پرواز کرده اند. این هواپیما هابیش از 20 خودرو سنگین با تریلر ، وسایل پشتیبانی لجستیکی و بیش از 170 پرسنل نظامی نیروهای پاسدار صلح را به یک فرودگاه نظامی در ارمنستان رسانده اند".

در 10 نوامبر ، ولادیمیر پوتین ، الهام علی اف و نیکول پاشینیان، رهبران روسیه ، آذربایجان و ارمنستان بیانیه مشترکی در مورد قطع کامل جنگ در قره باغ  امضا کردند. براساس این سند ، تعدادی از مناطق تحت کنترل آذربایجان قرار گرفته  و طرفین در حال تبادل زندانیان هستند. همچنین ، نیروهای حافظ صلح روسیه در امتداد خط تماس و در امتداد کریدور لاچین مستقر شده اند که به قره باغ را به ارمنستان متصل می کند.

در باکو ، توافق نامه فوق الذکر تسلیم ایروان تلقی شد. الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه این سند بیشترین سود را برای جمهوری وی دارد،  خاطر نشان کرد: اکنون مرحله نظامی به پایان رسیده است و می توان به سراغ مسائل سیاسی رفت.

به نوبه خود نیکول پاشینیان،  نخست وزیر ارمنستان  خاطرنشان کرد که تصمیم گیری درباره صلح برای  او دشوار بود  اما به او امکان داد آنچه را که از قره باغ باقی مانده بود، حفظ کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала