استقرار دو پست مرزی با ایران در قره باغ توسط خدمات مرزی روسیه

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر استقرار دو پست مرزی با ایران در قره باغ توسط خدمات مرزی روسیه
استقرار دو پست مرزی با ایران در قره باغ توسط خدمات مرزی روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه از استقرار دو پست اضافه در مرز قره باغ با ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر بارتنیکف، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه در جلسه‌ای آنلاین با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای رسیدگی به مسائل بشردوستانه در منطقه قره باغ بیان داشت که خدمات مرزی سرویس امنیت فدرال فدراسیون روسیه، پنج پست اضافی شامل دو پست در مرز با ایران برقرار کرده است.

پوتین: بیانیه سه جانبه اجازه تثبیت اوضاع در قره‌باغ را فراهم آورد - اسپوتنیک ایران
پوتین: بیانیه سه جانبه اجازه تثبیت اوضاع در قره‌باغ را فراهم آورد

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز در جریان این دیدار اظهار داشت: امروز ما استقرار پستهای نظارتی در حوزه مسئولیت جنوب را به اتمام می رسانیم. واحد دیگری از نیروهای حافظ صلح در شمال قره باغ کوهستانی مستقر خواهند شد. استقرار هشت پست دیگر در این منطقه برای فردا برنامه ریزی شده است.

پیشتر رهبران ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترکی را در خصوص آتش بس در قره باغ امضاء کردند. طبق این بیانیه آتش بس کامل در منطقه قره باغ از تاریخ ده نوامبر آغاز شده و آذربایجان و ارمنستان در مواضع خود متوقف می شوند و همچنین باید اسرای جنگی را مبادله کنند. در قره باغ مامورین صلح روسیه مستقر خواهند شد. نیکل پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در بیانیه خود خاطر نشان کرد که این تصمیم در خصوص این توافق برای او بسیار دشوار بود. الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز امضای سند را به نشانه تسلیم ارمنستان خواند. به گفته ی وی توافق برای باکو بسیار سودمند بود و اکنون مرحله نظامی به اتمام رسیده و می توان به مسائل سیاسی پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала