ترامپ وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را تمدید کرد

© REUTERS / Jim Bourgکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آمریکا وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به بیانیه منتشره از سوی دولت آمریکا، کاخ سفید در این بیانیه تأکید کرده وضعیت اضطراری فعلی که به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ علیه ایران اعمال شده با وضعیت اضطراری دیگری که ذیل فرمان شماره ۱۲۹۵۷ و از تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعمال شده تفاوت دارد.

اقدامات احتمالی ترامپ در دوره باقی مانده  حضورش در کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اقدامات احتمالی ترامپ در دوره باقی مانده حضورش در کاخ سفید

رئیس‌جمهور وقت آمریکا در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ با صدور فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ در قبال ایران وضعیت اضطراری اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: «روابط ما با ایران هنوز عادی نشده و روند اجرای توافقات مورخ ۱۹ ژانویه ۱۹۸۱ با این کشور ادامه دارند. به این دلیل، وضعیت اضطراری ملی اعلام‌شده در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ و تدابیر اتخاذشده در آن روز برای رسیدگی به آن وضعیت اضطراری باید تا  بعد از ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ ادامه پیدا کند».

جیمی کارتر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ را روز ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹، ده روز بعد از تسخیر سفارت آمریکا در تهران صادر کرد. این فرمان خواهان توقیف دارایی‌های حکومت ایران در خاک آمریکا شد. یک فرمان دیگر اجرایی (شماره ۱۲۹۵۷) از ۱۵ مارس ۱۹۹۵ توسط دولت بیل کلینتون برای منع برخی معاملات مربوط به توسعه نفتی ایران صادر شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала