تفاوت بین علائم آنفلوانزا و کووید 19 از نگاه سازمان بهداشت جهانی

© AP Photo / Anja Niedringhausپیش بینی: به زودی میزان شیوع کرونا در جهان به نقطه اوج خود خواهد رسید
پیش بینی: به زودی میزان شیوع کرونا در جهان به نقطه اوج خود خواهد رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) و آنفلوانزا علائم مشابهی دارند اما ابتلا به ویروس کرونا می تواند علاوه بر این باعث از بین رفتن حس چشایی و بویایی و همچنین تنگی نفس و درجه حرارت بیش از 38 درجه شود.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی ضمن بیان این مطلب اعلام کرد : " کووید19 و آنفلوانزا علائم مشابهی مانند سرفه ، آبریزش بینی ، گلودرد ، تب و خستگی دارند اما کووید 19  می تواند علائم دیگری مانند از دست دادن حس چشایی و بویایی و  تنگی نفس نیز ایجاد کند."

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت  ، علائم نوع  شدید کرونا شامل تنگی نفس ، کاهش اشتها ، درد یا فشار مداوم در قفسه سینه ، تب بیش از 38 درجه و گیجی است.

در چه شرایطی انتشار ویروس کرونا به پایان می رسد؟  - اسپوتنیک ایران
در چه شرایطی انتشار ویروس کرونا به پایان می رسد؟

فرد مبتلا به  علائم شدید کرونا باید فوراً تحت مراقبت پزشکی قرار گیرد. افراد مبتلا به بیماری های مزمن ، افراد مسن ، کودکان زیر پنج سال و زنان باردار حتی  در صورت داشتن علائم خفیف کووید 19 باید به پزشکان مراجعه کنند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به همه کشورهای دیگر جهان رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده و فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала