عراقچی: تفکر ترامپیست در جامعه آمریکا ۵۰ درصد طرفدار دارد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر عراقچی: تفکر ترامپیست در جامعه آمریکا ۵۰ درصد طرفدار دارد
عراقچی: تفکر ترامپیست در جامعه آمریکا ۵۰ درصد طرفدار دارد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت که انتخابات آمریکا دو قطبی شدن جامعه ایالات متحده را نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در خصوص انتخابات آمریکا اظهار داشت: کشوری که ادعای بزرگترین دموکراسی دنیا را دارد و قدیمی‌ترین سنت‌های دموکراتیک در آن حاکم است به وضعیتی می‌رسد که همه مواردی که کشورهای دیگر را به آن متهم می‌کردند الان در داخل خودشان اتفاق می‌افتد که همدیگر را به تقلب متهم کنند و کل انتخابات را به خاطر تقلب‌هایی که مدعی هستند، فاسد بدانند.

واکنش مقامات ایران به نتیجه انتخابات آمریکا - اسپوتنیک ایران
واکنش مقامات ایران به نتیجه انتخابات آمریکا

عراقچی افزود: انتخابات آمریکا واقعیت دیگری را هم نشان داد و آن دو قطبی شدن جامعه آمریکا است. آمریکا به شرایطی رسیده که دقیقاً دو قطب تقریباً مساوی در آن وجود دارد و این دو قدرت با یکدیگر رقابت می‌پردازند و نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند.

این دیپلمات عالیرتبه ایران بیان داشت: ترامپ با همه خصایصی که از او می‌شناسیم تقریباً ۵۰ درصد جامعه آمریکا به وی رای می‌دهند. همه آن خصایص و رذایلی که در شخص ترامپ وجود دارد- آن سیاست‌های زورگویانه، قلدری‌ها و خلاف همه آن قواعد حرکت کردن-با همه اینها نصف جمعیت آمریکا طرفدار او هستند که به نظرم این موضوع قابل مطالعه است و این موضوع می‌تواند تهدیدی برای جهان باشد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: ترامپ چه برود چه نرود ولی تفکر ترامپیست و فکری که خود را برتر از همه دنیا می‌داند و قائل به هیچ همکاری نیست و همه توافقات و تعاملات بین المللی را کنار می‌گذارد و خود را اول می‌داند و هر چیز را قربانی می‌کند، در جامعه آمریکا ۵۰ درصد طرفدار دارد و این نشان می‌دهد که رهبران آمریکا غیر از خودشان جامعه آمریکا را هم به سمت انحطاط سیاسی پیش بردند و اینها چیزهایی است که دنیا به آن توجه می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала