ترامپ مظنون به انجام عملیات علیه ایران است؟

© REUTERS / Jonathan Ernstدونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مارک اسپر وزیر دفاع در واشنگتن
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مارک اسپر وزیر دفاع در واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابراز نگرانی نمایندگان فعلی وزارت دفاع، كه ترامپ در روزهای آخر قدرت خود، ممکن است شروع به انجام عملیاتی (احتمالاً مخفی) علیه ایران یا سایر مخالفان كند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، سوء ظن هایی به گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا وجود دارد، که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، ممکن است بخواهد پس از برکناری مارک اسپر رئیس پنتاگون، عملیاتی علیه ایران انجام دهد.

ترامپ در لیست تعقیب همه جانبه ی ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ترامپ در لیست تعقیب همه جانبه ی ایران

خاطرنشان می شود که اسپر با رئیس جمهور آمریكا در مورد مسئله ایران مخالفت می كرد و برخی اظهارات وی را رد كردند، از جمله پس از حذف سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، که در ۳ ژانویه انجام شد.

بنابراین، نمایندگان فعلی وزارت دفاع به طور مخصوصی ابراز نگرانی می كنند كه ترامپ در روزهای آخر قدرت خود، به زودی شروع به انجام عملیاتی (احتمالاً مخفی) علیه ایران یا سایر مخالفان كند.

الیسا اسلاتکین مسئول پیشین پنتاگون، به نوبه خود دلایل احتمالی اخراج اسپر را ذکر کرد. اولین مورد بی کفایتی یا نوعی نقض قوانین است که بعید به نظر می رسد در رابطه با اسپر باشد. انگیزه احتمالی را انتقام شخصی ترامپ به دلیل تناقضات گذشته که قبلاً به وجود آمده بود، یا عدم تمایل اسپر به اجرای برخی دستورات رئیس جمهور آمریکا می نامند؛ روز قبل، ترامپ مارک اسپر رئیس پنتاگون را برکنار کرد.

رئیس دولت همچنین از انتصاب رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم کریستوفر میلر به عنوان وزیر دفاع خبر داد.

پیش از این گزارش شده بود كه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا قصد دارد هر هفته تحریم های جدیدی علیه ایران را تا پایان دوره ریاست خود اعلام كند.

دولت ترامپ، مجموعه ای از اقدامات برای فشار بر جمهوری اسلامی را افزایش می دهد تا موانعی را بر سر راه دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب، در صورت بازگشت به توافق هسته ای ایران ایجاد کند.

روابط آمریكا و ایران پس از ترور سردار سلیمانی توسط ارتش آمریكا در ۳ ژانویه در بغداد تشدید شد.

در شب ۸ ژانویه، چندین تأسیسات نظامی آمریکایی در عراق مورد حمله سپاه ایران قرار گرفتند. پس از آن، ترامپ از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала