عذرخواهی علی‌اف از پوتین

© Photo / Press-service of the Azerbaijani president /  مراجعه به بانک تصاویر رهبر آذربایجان
رهبر آذربایجان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الهام علی‌اف به دلیل سرنگونی بالگرد روسی «می -24» از رئیس جمهور روسیه عذرخواهی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان، در یک تماس تلفنی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خاطرسرنگونی بالگرد روسی «می -24» در مرز ارمنستان – آذربایجان عذرخواهی کرد.

در اعلامیه دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور آذربایجان آمده است:«رئیس جمهور الهام علی‌اف، به دلیل حادثه تراژیک از پوتین عذرخواهی کرد و ابراز داشت که در تاریکی شب، این بالگرد با بالگرد نیروی هوایی ارمنستان اشتباه گرفته شده بود».

ترکیه، کنترل کامل آذربایجان بر قره باغ را می خواهد
 - اسپوتنیک ایران
ترکیه، کنترل کامل آذربایجان بر قره باغ را می خواهد

در این اطلاعیه آمده است: نهم نوامبر حدود ساعت 17.30 به وقت مسکو بالگرد می 24 روسی که کاروان ماشین های 102 مین پایگاه نظامی روسی را در قلمرو ارمنستان همراهی می کرد، در فضای هوایی منطقه مسکونی اراسخ نزدیک مرز جمهوری خودمختار نخجوان ( جمهوری آذربایجان) در معرض آتش از زمین سیستم موشکی ضد هوایی قابل حمل قرار گرفت. در نتیجه حمله موشک ها بالگرد کنترل خود را از دست داد و در منطقه کوهستانی در ارمنستان سقوط کرد.

در اثر سقوط بالگرد روسی در ارمنستان دو خدمه پرواز کشته شده و یک نفر نیز با آسیب دیدگی سطح متوسط نجات پیدا کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آذربایجان آمده است: «طرف آذربایجانی صمیمانه به خانواده های خدمه کشته شده تسلیت گفته و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع دارد. طرف آذربایجانی آمادگی خود را برای پرداخت غرامت مناسب اعلام می کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала