واکنش کاربران به امحا گوجه‌ فرنگی های صادراتی +ویدئو

© AP Photo / Alberto SaizУчастники фестиваля Томатина в городе Буньоль провинции Валенсия в Испании
Участники фестиваля Томатина в городе Буньоль провинции Валенсия в Испании - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران ایرانی به امحا محموله صادراتی بازگشت خورده از عراق به تندی واکنش نشان داده و از آن انتقاد می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در روز‌های گذشته ویدئویی کوتاه از برگشت ۲۰۰ کامیون محموله‌ گوجه‌ فرنگی های صادراتی ایران به عراق و امحا آنان، در فضای مجازی منتشر شد که موجب واکنش و انتقادات کاربران ایرانی شده است.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی در این زمینه گفت: «صادرات محصولات بی‌کیفیت، سرمازده و در بسته‌بندی‌های نامناسب از سوی برخی صادرکنندگان ناشی، باعث برگشت محموله شده است. فقدان برنامه صادرات عامل هدر رفتن سرمایه‌های ملی در ماجرای امحای گوجه‌ فرنگی های برگشتی از عراق بود.»

View this post on Instagram

A post shared by خبر از ما (@khabarazma_ir) on

بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند نباید اجازه داده شود محصولات نامرغوب صادر شود که برگشت داده شوند، چراکه این کار ضمن اینکه به صادر کننده و مصرف کننده داخلی ضرر وارد می‌کند، وجهه کشور را نیز تخریب می‌کند. آنها همچنین عنوان می‌کنند که مشخص است این محموله‌ها به دلیل ماندن لب مرز و رسیدن بیش از حد گوجه‌ها خراب شدند و قابل فروش در بازار داخل نیستند، از طرفی به خاطر هزینه حمل زیاد برای برگشت، در همان محل تخلیه می‌شوند.

جمعی از کاربران عنوان می‌کنند در کشورهای صادر کننده محصول اعم از کالای صنعتی یا کشاورزی و... ابتدا نیاز و مصرف سالانه آن کشور را محاسبه می‌کنند و سپس مازاد به نیاز را بر اساس ظرفیت تولید یا کشت محاسبه و به امر صادرات اختصاص می‌دهند که در این حالت برنامه با حداقل خطا اجرا می‌شود در حالی که در این مملکت معلوم نیست چه کسی باید پاسخگو باشد و این چنین قیمت‌ها در بازار سر به فلک کشیده‌اند.

View this post on Instagram

A post shared by سلام ‌نو | Salameno (@salameno.ir) on

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند در کشورهای اروپایی آب گوجه‌فرنگی را همچون سایر آب میوه‌ها در سوپرمارکت‌ها برای فروش گذاشته‌اند که طرفداران زیادی نیز دارد، ضمن اینکه آبمیوه بسیار مفید و سرشار از ویتامین می‌باشد. و حیف است از این نعمت که به وفور در ایران موجود است استفاده مفید نکنیم و به خاطر عدم کارآمدی‌های مسئولان به این سادگی هدر دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала