آزادی مشروبات الکلی و ازدواج سفید در امارات +عکس

© Depositphotos.com / Ryzhovجان باختن مردم بر اثر مصرف الکل تقلبی در ایران ادامه دارد
جان باختن مردم بر اثر مصرف الکل تقلبی در ایران ادامه دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اصلاحات و بازنگری اساسی در قوانین خانواده در امارات موضوع بحث کاربران ایرانی در صفحات اجتماعی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دولت امارات متحده عربی بر اساس تغییراتی که روز شنبه ۷ نوامبر اعلام کرد، در قوانین خانواده و قوانینی که به زندگی روزمره مردم مربوط می‌شود یک بازنگری اساسی صورت می‌گیرد. این بازنگری یکی از بزرگترین تغییرات در نظام حقوقی این کشور عنوان شده است که با تایید شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس جمهور امارات متحده عربی در قوانین جزایی کشور به اجرا درآمد و به شهروندان کشورهای خارجی نیز اجازه می‌دهد که امور شخصی خود را طبق قوانین کشور خود انجام دهند.

این اصلاحات شامل موارد زیر است: به زوج‌هایی که ازدواج آنها رسما ثبت نشده اجازه داده می‌شود زندگی مشترک داشته باشند. مصرف مشروبات الکلی به طور کامل آزاد شده و فقط شرط سنی حداقل ۲۱ سال برای آن وجود دارد. مجازات مزاحمت خیابانی برای بانوان و همچنین تجاوز تشدید شده است. در صورت طلاق زوجین مهاجر می‌توانند از قوانین کشور خودشان تبعیت کنند.
گفته می‌شود تا پیش از این، در باشگاه‌ها و مشروب‌فروشی‌های ساحلی امارات مشروب فروخته و نوشیده می‌شد و افراد حقیقی برای خرید، انتقال یا داشتن مشروبات الکلی به مجوز دولت نیاز داشتند و همین‌طور زندگی آزاد و مشترک زن و مردی که با هم ازدواج نکرده‌اند جرم بود.

View this post on Instagram

#تکمیلی از جمله اصلاحات دیگری که شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رییس جمهور امارات متحده عربی در قوانین فدرال ایجاد کرده است: 1⃣ به زوجهایی که ازدواج آنها رسما ثبت نشده اجازه داده می شود زندگی مشترک داشته باشند 2⃣ مصرف مشروبات الکلی به طور کامل آزاد شده و فقط شرط سنی حداقل 21 سال برای آن وجود دارد 3⃣ مجازات مزاحمت خیابانی برای بانوان و همچنین تجاوز تشدید شده است. 4⃣ در صورت طلاق زوجین مهاجر می توانند از قوانین کشور خودشان تبعیت کنند. ❇️کانال اطلاع رسانی #ایرانیان_مقیم_امارات 🔺️در تلگرام به ما بپیوندید t.me/UAE_IRAN #اخبار_دبی #اخبار_امارات #خبر #دبی #دبی_امارات_متحده_عربی #ایرانیان_مقیم_دبی #ایرانیان_امارات #ایرانیان_ساکن_دبی #خبر_دبی #اطلاع_رسانی_ایرانیان_مقیم_امارات #امارات #خبر_روز_دبی #ابوظبی #شارجه #ایرانیان_ابوظبی #ایرانیان_شارجه #خبر_فوری_امارات #ازدواج_سفید #مشروب #مشروبات_الکلی #آزادی #کشور_آزاد #تغییر_قانون_اساسی #تغییر_قوانین #تغییر #UAE_IRAN #dubai #uae🇦🇪

A post shared by ایرانیان امارات (@iranian.emirates) on

بسیاری از کاربران این تغییرات را زمینه رشد بیشتر مردم این سرزمین می‌دانند و معتقدند درست‌ترین و بهترین کار این است که شهروندان به اختیار خود انتخاب کنند که چگونه زندگی کنند و چیزی به آنها تحمیل نشود ضمن اینکه این امر به جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیز کمک می‌کند. این کاربران عنوان می‌کنند کشورهایی که رو به تمدن و پیشرفت هستند و نظر ملت و اکثریت برایشان مهم است تنها منافع خود را در نظر نمی‌گیرند و برای مردمانشان شادی و نشاط را به ارمغان می‌آورند.

View this post on Instagram

A post shared by ناگهان - خبر فوری (@nagahan.media) on

برخی از کاربران با اشاره به آزادی پوشش، آزادی‌های اجتماعی، کنسرت و موسیقی آزاد، رفاه اقتصادی، امکانات رفاهی و امنیت شغلی در امارات عنوان می‌کنند زندگی در امارت را آرزو دارند اما برخی دیگر بر این باورند که این اتفاق بنیان خانواده‌ها را متزلزل خواهد و آن را اشتباه می‌خوانند. به گفته این دسته ز کاربران، این دسته از آزادی ها شرایط بی بند وباری را در کشور بیشتر فراهم می کند و سبب رشد نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала