توصیه اطرافیان ترامپ برای پذیرش نتایج انتخابات

© REUTERS / Jonathan Ernstتوصیه اطرافیان ترامپ برای پذیرش نتایج انتخابات
توصیه اطرافیان ترامپ برای پذیرش نتایج انتخابات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اطرافیان و مشاوران رئیس جمهور آمریکا به وی توصیه کردند خود را برای پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری آماده کند.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست می نویسد؛ طی دو روز گذشته، مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا درباره احتمال شکست وی در انتخابات و نحوه عملکرد او در صورت بروز چنین نتیجه ای گفتگو کردند. 

تازه ترین پیام اعتراضی ترامپ به شمارش آرا در آمریکا - اسپوتنیک ایران
تازه ترین پیام اعتراضی ترامپ به شمارش آرا

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا با وجود کمرنگ شدن مسیر پیروزی اش در انتخابات سوم نوامبر آماده پذیرش شکست در انتخابات نیست.

واشنگتن پست می افزاید، برخی از اطرافیان ترامپ از بیانیه رئیس جمهور خطاب به مردم این کشور حمایت می‌کنند و معتقد اند این موضوع در صورت پیروزی بایدن، انتقال مسالمت آمیز قدرت را تضمین می کند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که ترامپ در صورت شکست، با یک سخنرانی آرام و سخاوتمندانه، شکست خود را قبول نمی کند و یکی منبع های این نشریه تاکید می کند که تا کنون صحبتی در این خصوص صورت نگرفته است.

واشنگتن پست می نویسد: در صورت شکست، آنها انتظار دارند که ترامپ، همانگونه که طی چند روز اخیر رفتار می کند، ادعا تقلب در انتخابات را ادامه می دهد.

 به گفته افراد آگاه، ترامپ در برابر برخی متحدانش اذعان کرده است که می‌داند آمار انتخاباتی به سود او نخواهد بود، اما باور دارد که یک جنگ حقوقی طولانی مدت و صحبت درباره تقلب انتخاباتی باعث ایجاد شک و تردید‌هایی می‌شود که به او اجازه رد نتایج انتخابات را می‌دهد.

پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
توصیه اطرافیان ترامپ برای پذیرش نتایج انتخابات - اسپوتنیک ایران
پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

شایان ذکر است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شده و هم اکنون شمارش آرا ادامه دارد. هر دو نامزد ریاست جمهوری یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن خود را پیروز رقابت می دانند؛ دونالد ترامپ در عین حال به روند شمارش آرا اعتراض و اعلام کرده که در روند شمارش "تقلب" رخ داده است. بر اساس آمار منتشره توسط رسانه‌ها، جو بایدن تاکنون با کسب ۲۶۴ رای الکترال در مقابل ۲۱۴ رای الکترال ترامپ، پیشتاز این رقابت انتخاباتی است و شانس بیشتری برای پیروزی در این رقابت دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала