ترمیم زخم توسط بانوی دانشمند ایرانی +عکس

© Depositphotos.com / Ralwel روش های ساده برای پیشگیری از سرطان
روش های ساده برای پیشگیری از سرطان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانوی دانشمند ایرانی که راز ترمیم زخم را کشف کرد!

به گزارش اسپوتنیک، دلارام شکیبا بانوی دانشمند یرانی متولد دهه 60 می باشد و اکنون در آمریکا زندگی می کند. او دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بود و هم اکنون دانشمند ایرانی است که به دلیل کشف جدید خود در مورد راز ترمیم زخم ها به جهانیان معروف شده است. گفته شده است که او از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس فارغ التحصیل شده است.

View this post on Instagram

A post shared by اخبار طنز سرگرمی (@majaleh_ruz) on

پژوهشگران آمریکایی به سرپرستی  بانو دلارام شکیبا، دانشمند ایرانی موفق شدند به بینش‌های جدیدی در مورد ترمیم زخم دست یابند و این پژوهش، در مجله “ACS Nano” به چاپ رسیده است.

فته شده است که هنگامی که زخمی روی پوست ایجاد می‌شود، سلول‌های بدن به سرعت فرآیند ترمیم پوست را آغاز می‌کنند. اگرچه نحوه ترمیم زخم توسط سلول‌ها و شکل‌گیری زخم‌ها مشخص است اما پژوهشگران دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس به سرپرستی بانو دلارام شکیبا ، دانشمند ایرانی این دانشگاه، برای نخستین بار توانستند چگونگی آغاز این فرآیند را نشان دهند و بینش‌های جدیدی را در مورد ترمیم زخم، فیبروز و متاستاز سرطان فراهم کنند.

گفته شده است که این بانو هر روز با زحمت فراوان بعد از کلاس های دانشگاه، تمام وقت بعد از ظهرهایش در آزمایشگاه را بر روی مقاله اش اختصاص داده بود. پیش تر از آن نیز از سال دوم دانشگاه به کارهای تحقیقاتی در آزمایشگاه روی آورده بود.

View this post on Instagram

A post shared by زنان سکولار (@ramesh_rezaei) on

همچنین به دنبال موفقیت اخیر علمی بانوی دانشمند ایرانی، دلارام شکیبا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد

عبدالرضا چراغعلی همچنین در تماس تلفنی با دلارام شکیبا این موفقیت را به وی تبریک گفته است. 

معاون استاندار گلستان در این خصوص اعلام کرده است که مقرر شده با تأیید علوم پزشکی کرسی نمادین در استان برای ایشان در نظر گرفته شود.

View this post on Instagram

A post shared by حاشیه (@hashiye_persian) on

بسیاری از کاربران از موفقیت این بانو شادمان شده و معتقدند که این بانو افتخار ایران است. عده ای از کاربران نیز معتقدند که در خارج از ایران به این بانو فضا داده شد تا خود را اثبات کند. به گفته این دسته از کاربران، اگر در ایران هم به این بانوان فضا داده شود قطعا از میان آنان دانشمندان زیادی بیرون می آید که می توانند به بشریت کمک کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала