سگ ها کرونا را سریع تر از تست استاندارد تشخیص می دهند

© Sputnik / Sergey Pivovarovسگ ها کرونا را سریع تر از تست استاندارد تشخیص می دهند
سگ ها کرونا را سریع تر از تست استاندارد تشخیص می دهند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سگ های خدماتی که برای تشخیص وجود ویروس کرونا در مسافران در هنگام ورود به فرودگاه هلسینکی مورد استفاده قرار می گیرند ، کارایی تقریباً 100٪ خود را نشان داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب توسط نشریه اکسپرس اعلام شده است.

در طول آزمایش انجام شده ، 16 سگ که به صورت شیفتی کار می کنند ، تست کرونا حدود 2200 داوطلب را آزمایش کردند. به طور متوسط ​​روزانه 100 مسافر آزمایش می شوند. آزمایش با استفاده از  سگ ها در تمام ماه دسامبر ادامه خواهد داشت.

اطلاعات روسیه به این باور تمایل دارد که ویروس کرونا منشا طبیعی دارد - اسپوتنیک ایران
اطلاعات روسیه به این باور متمایل است که ویروس کرونا منشا طبیعی دارد

به عنوان بخشی از این مطالعه ، شهروندانی که به فرودگاه می آیند صف می کشند و سپس از آنها خواسته می شود تا پوست خود را با یک دستمال سائیده و پاک کنند. ماده بیولوژیکی در یک شیشه قرار داده می شود و سپس سگ ها اجازه بو می دهند. حیوانات آموزش دیده اند تا نتایج منفی را نادیده بگیرند و نتایج مثبت را نشان دهند. آنها با پارس ، نشستن در کنار مسافر بیمارو یا لگد زدن توجه متخصصان را به خود جلب می کنند. اگر سگی وجود کرونا  را تشخیص دهد ، مسافر مورد تست استاندارد نیز قرار می گیرد.

به گفته آنا هیلم-بیوركمان از دانشگاه هلسینكی ، استفاده از سگهای خدماتی می تواند یک گزینه ارزان و سریع برای تست کرونا در فرودگاه ها باشد. آخر سگ ها که دقت بالایی دارند ، وجود ویروس را تا پنج روز سریعتر از تست کرونا تعیین می کنند. تحقیقات با استفاده از سگ ها حدود 300 هزار یورو برای فرودگاه هزینه دارد  اما به نظر می رسد ارزان تر از تست سنتی کرونا باشد.

در ماه اوت،  فرودگاه بین المللی دبی برای اولین بار در جهان از سگ برای شناسایی مسافران مبتلا به ویروس کرونا استفاده کرد. این حیوانات بدون تماس با مسافران کار خود را انجام می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала